سرما خوردگی بیماری ایست که تقریبا در تمام ماه های سال امکان ابتلا به آن وجود دارد .درست است که سرماخوردگی بیماری خطرناکی محسوب نمی شود اما احساس ناخوشایندی در بدن ایجاد می کند و موجب اذیت فرد می شود .

بسیاری از افرادی که به سرما خوردگی مبتلا می شوند بیشتر از گلو درد ابراز ناراحتی میکنند و به دنبال راه هایی هستند که هر چه سریعتر از دست آن خلاص شوند. هنگام ابتلا به سرماخوردگی بدن آب از دست می دهد و بی آبی بدن، محیط را برای رشد ویروس ها فراهم میکند. استفاده از مایعات دستگاه تنفسی را مرطوب نگه می دارد و از پیشروی ویروس ها جلوگیری می کند. در این دوران سعی کنید از ?آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

البته در ابتدا توصیه می شود برای درمان ?سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید و در کنار تجویزات پزشک از نوشیدنی های مناسب نیز استفاده کنید. پس اگر سلامتیتان برایتان ?مهم است در ادامه مطلب با ما همرا باشید تا با 6 نوشیدنی مناسب برای سرماخوردگی آشنا شوید.

6 نوشیدنی های مناسب برای سرماخوردگی

6 نوشیدنی های مناسب برای سرماخوردگی

6 نوشیدنی مناسب برای سرما خوردگی

شیر و عسل

یکی از انواع نوشیدنی های گرم برای سرماخوردگی مخلوط شیر گرم و عسل است. این نوشیدنی با مقدار آنتی اکسیدان و ضدعفونی کننده موجود در عسل به عنوان یک نوشیدنی خاص و محبوب ارائه می شود. برای تهیه مخلوط شیر و عسل باید توجه داشته باشید که از شیر داغ استفاده نکنید. زیرا حرارت مایع خواص عسل را از بین می برد.

شیر و عسل از بهترین نوشیدنی ها برای التهاب گلو و مری، سوزش و التهاب گلو و ترشح خلط از ریه ها هستند.

چای آویشن

چای آویشن به عنوان بهترین نوشیدنی گرم برای سرماخوردگی توصیه می شود. این چای مانند یک معجزه عمل می کند و می تواند بهبود را تسریع کند. این نوشیدنی برای برونشیت، سرفه های شدید و عفونت های ریه استفاده می شود. چای آویشن را با یک تکه نبات یا یک قاشق عسل بنوشید و شگفتی های آن را ببینید.

چای نعنا

چای نعنا یکی دیگر از نوشیدنی های خنک مفید است که به پاکسازی ریه ها و کاهش احتقان آنها کمک می کند. با نوشیدن این چای گرم و سبزی می توانید به ترشح خلط کمک کنید، برونش ها را باز کنید و به راحتی نفس بکشید.

چای بابونه

کمتر کسی را می یابید که از اثرات ویژه بابونه برای درمان سرماخوردگی آگاه نباشد! خواص آنتی بیوتیکی این چای شگفت انگیز به پاکسازی عفونت ها و آرامش بدن کمک می کند. نوشیدن یک فنجان چای بابونه به عنوان بهترین نوشیدنی گرم برای سرماخوردگی بسیار توصیه می شود. فراموش نکنید که استفاده از این چای در دوران بارداری ممنوع است.

شربت لیمو و عسل

یکی دیگر از نوشیدنی های گرم محبوب برای سرماخوردگی شربت لیمو و عسل است. لیمو به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها کمک کند. خواص ضدعفونی کنندگی عسل همراه با لیموترش نوشیدنی بی نظیر و مفیدی را به شما می دهد که در برابر سرماخوردگی بسیار موثر است.

برای تهیه این نوشیدنی، کمی آب جوشیده و یک قاشق عسل طبیعی و نصف لیموترش به آن اضافه کنید و بنوشید.

نوشیدنی لیمو داغ

شاید تا به حال نوشیدنی لیموی داغ را امتحان نکرده باشید، اما باید بدانید که ترکیب آب پرتقال و غذاهای ضدعفونی کننده مختلف برای سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

برای تهیه این نوشیدنی گرم مفید باید یک لیوان آب پرتقال به همراه کمی زنجبیل و دارچین اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. بعد از گرم شدن آب پرتقال یک قاشق عسل اضافه کنید و بنوشید. این چای سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. همچنین این نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

اخرین حرف

پیدا کردن بهترین نوشیدنی گرم برای سرماخوردگی کار سختی نیست. فقط باید خواص مواد را بدانید و به مقدار کافی از آنها استفاده کنید، با تهیه این نوشیدنی ها و استفاده از آنها در زمان سرماخوردگی می توانید به روند بهبودی سریع کمک کرده و علائم بیماری را کاهش دهید.