در شیوه ی زندگی امروزی و نیاز های انسان ها، بادام توصیه ی همه ی پزشکان و متخصصان برای همه ی گروه سنی است زیرا خواص بیشمار بادام برای سلامتی به قدری مهم است که نباید از آن گذشت و تنها مواد غذایی ایست که خوردن آن به صورت ناشتا نه تنها ضرری به بدن نمیرساند بلکه برای معده، قلب، کاهش وزن و تقویت قوای جنسی موثر و مفید است و برای درمان بسیاری از بیماری های شایع از فراورده های همین بادام استفاده میشود. در این بخش از سایت استاربورس قصد داریم درباره ی خواص های فوق العاده بادام صحبت کنیم تا هر چه سریع تر این خوشمزه ی مقوی را وارد رژیم غذایی خود کنید.

به 8 دلیل بادام بخور؛ فواید شگفت انگیز خوردن بادام در روز

به 8 دلیل بادام بخور؛ فواید شگفت انگیز خوردن بادام در روز

8 دلیل برای خوردن بادام

  1. خوردن بادام در روز کاهش کلسترول خون را سبب خواهد شد
  2. سوزش معده را برطرف میکند
  3. باعث تنظیم فشار خون میشود
  4. یبوست را درمان میکند زیرا مقادیر قابل توجهی فیبر دارد
  5. به استحکام استخوان ها کمک میکند زیرا سرشار از کلسیم است
  6. یک آنتی اکسیدان طبیعی است چون دارای ویتامینE و روی بسیاری است
  7. منبع غنی منیزیم، فسفر، منگنز و آهن است
  8. درد مفاصل را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد و چون خاصیت ضد التهابی دارد زخم های پوستی را درمان میکند

خواص خوردن بادام برای مردان

عملکرد و تقویت قوای جنسی برای مردان در هر سنی اهمیت فراوانی دارد؛ اگر چه روند طبیعی زندگی بر این قوا نیز تاثیر منفی می‌گذارد و آن را رو به زوال سوق می‌دهد اما بهره‌گیری از رژیم غذایی سالم می‌تواند این روند را به تاخیر بیندازد.

عملکرد جنسی آقایان مستقیماً به سطح هورمون تستوسترون بستگی دارد که خواص بادام، در رشد آن تاثیر مثبتی دارد؛ بادام از گذشته به دلیل دارا بودن سلنیوم، روی و ویتامین E برای افزایش سلامت جنسی آقایان کاربرد داشته است.

همچنین اسیدهای چرب امگا-3 بادام به بهبود جریان خون در اندام جنسی آقایان کمک فراوانی می‌کند. براساس تحقیقات علمی صورت گرفته، خاصیت بادام کوهی، به دلیل دارا بودن آرژنین (یا آرجنین) در مقابله با گرفتگی عروق و اختلال نعوظ به اثبات رسیده است.

خواص بادام برای دندان

یکی از با اهمیت‌ترین فواید بادام، تاثیر مثبت آن در حفظ سلامتی دندان‌هاست؛ بادام نوعی میان‌وعده بسیار مغذی به شمار می‌رود و عاری از ترکیبات قندی است، از این رو پلاکی بر روی سطح دندان‌های فرد ایجاد نمی‌کند. این خاصیت بادام، به دلیل وجود کلسیم و پروتیین در آن، به محافظت از دندان‌ها در برابر باکتری‌های مضر که بیماری‌های پریودنتال ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند.

بهتر است در بخشی از رژیم غذایی خود، بادام را بگنجانید و در صورتی که به لاکتوز حساسیت ندارید، شیربادام شیرین نشده می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

خواص بادام برای پوست

دیگر خاصیت بادام که سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست، محافظت از سلول‌ها در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، ناشی از آلودگی‌ها، اشعه ماوراء بنفش خورشید، دود سیگار و… است. مصرف تعدادی بادام در روز، نیاز روزانه بدن به ویتامین E را برطرف می‌‌کند.

همچنین از دیگر فوایدهای بادام، وجود روی در آن است که به سلامت پوست کمک می‌کند. برای حفظ پوست طبیعی، نیاز به ریبوفلاوین و نیاسین (ویتامین B) با مصرف روزانه بادام، رفع می‌شود. برای تقویت رنگدانه سازی در پوست، نیاز به مس احساس می‌شود که مقادیر مورد نیاز آن در بادام وجود دارد. برای جلوگیری از خشکی پوست، اسید لینولئیک موجود در Almond (بادام) بسیار کمک کننده خواهد بود.

فواید بادام درختی بر لاغری

وجود فیبر و پروتیین در بادام، می‌تواند در افراد احساس سیری ایجاد کند که در روند کاهش وزن تاثیر فراوانی دارد همچنین وجود فیبر، منجر به دفع سموم بدن، از طریق ایجاد حرکات روده‌ای می‌شود.

با وجود منیزیم و کاهش میزان قند خون، میل به غذا نیز کاهش می‌یابد. با افزایش جریان خون به کمک دریافت منیزیم، اکسیژن و مواد مغذی سریع‌تر حمل می‌شود و از افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند.

از دیگر خواص بادام؛ وجود پتاسیم است که در انقباض عضلات و تعدیل فشار خون تاثیر فراوانی دارد. در صورت مصرف منظم و روزانه بادام، جذب کالری در بدن نیز کاهش می‌یابد. از این رو بادام می‌تواند به عنوان میان وعده‌ای لاغر کننده به شمار رود.

با مصرف مداوم شش ماهه، می‌توان کاهش وزن، کاهش سایز کمر، کاهش کلسترول خون و فشار سیستولیک را انتظار داشت. بر اساس دیدگاه طب سنتی، اضافه وزن از سردی بدن ناشی می‌شود و از آنجایی که بادام، درختی با طبع گرم و ‌تر است، خاصیت بادام، کمک به درمان چاقی عنوان می‌شود.