در این پست از سایت حقوق کارمندان بانک در سال 1402 چقدر است,کارمندان بانک چقدر حقوق می گیرند را قرار دادیم . درآمد و حقوق کارمندان بانک در سال 1402 چقدر افزایش یافته است ؟ اخبار و خبر فوری درباره افزایش حقوق کارمندان بانک در سال 1402 . حقوق کارمندان بانک ملت و حقوق کارمندان بانک کشاورزی و حقوق کارمندان بانک اقتصاد نوین در سال 1402 و حقوق کارمندان بانک ملی در سال 1402 و حقوق کارمندان بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1402 و حقوق کارمندان موسسات بانکی در سال 1402 و حقوق کارمندان بانک ایران زمین در سال 1402 و جدول حقوق رئیس بانک ها در سال 1402 …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با حقوق کارمندان بانک ها و ئیس بانک ها در سال 1402 …

کارمندان بانک‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟

با استناد به جدیدترین داده‌های صورت‌های مالی سالیانه منتشر شده بانک‌های دولتی یا غیردولتی سال ۱۴۰۰، می‌توان متوسط کل پرداختی کارمندان بانک (شرکت اصلی به جز شرکت‌های فرعی) را پیدا کرد.

اگر ارقام پرداختی آن‌ها را با تورم کالا و خدمات مصرفی به قیمت‌های سال ۱۴۰۱ به روزرسانی کنیم، کارمندان بانک خاورمیانه با متوسط نفری ماهیانه ۴۱.۶ میلیون تومان رتبه اول و کارمندان بانک دی با متوسط نفری ۱۷.۲ میلیون تومان، به ترتیب بیشترین و کمترین دریافتی را در بین همه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ داشته‌اند.

این متوسط دریافتی‌ها از مجموع حقوق و دستمزد، مزایا، عیدی و هزینه‌های رفاهی به دست آمده است/اکو ایران

کار کردن در بانک که شامل تحویلداری، متصدی امور بانکی، نگهبانی، امور حقوقی، مدیریت و بسیاری عناوین دیگر می شود، یکی از پرطرفدارترین مشاغل در ایران است.

کارمندان بانک در ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بوده و به همین دلیل، باید همیشه روحیه ای صبور و خوش خلق داشته باشند. اما آیا درآمد کارمند بانک، این سختی ها را جبران می کند؟

عوامل موثر بر درآمد کارمند بانک

کارمند بودن در بانک شغل بسیار یکنواختی است و نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. البته حقوق نسبتا بالا، امکان دریافت وام، امکان پیشرفت و ارتقای شغلی و ساعات کاری بسیار مناسب، امتیازات با ارزشی هستند که اکثر افراد را برای کار کردن در بانک، وسوسه می کند.

اگرچه به طور کلی درآمد کارمند بانک از متوسط درآمد سایر کارمندان بخش های دولتی اندکی بیشتر است، اما همین متوسط درآمد دریافتی هم از بانکی به بانک دیگر متفاوت است. برای مثال کارمندان بانک مرکزی بیشترین و کارمندان بانک ملی کمترین میزان حقوق ماهانه را دریافت می کنند. خصوصی یا دولتی بودن بانک نیز بر میانگین دریافتی کارمندان تاثیرگذار است.

یکی دیگر از عوامل موثر بر حقوق کارمندان بانک، میزان تحصیلات آنان است. هرچند داشتن مدرک تحصیلی، مستقیما اختلاف درآمد چندانی ایجاد نمی کند؛ اما برای کسب جایگاه های مدیریتی، باید فوق لیسانس یا دکترا داشته باشید. سابقه کار مهم ترین عامل تعیین میزان حقوق دریافتی در بانک هاست. هرچه سابقه بیشتری داشته باشید، اعتبار بیشتر و در نتیجه درآمد بالاتری خواهید داشت.

حقوق کارمند بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با داشتن بیش از ۱۵ هزار نیروی انسانی، دومین بانک دولتی پس از بانک مرکزی محسوب می شود که حقوق بالایی به کارمندان خود پرداخت می کند. متوسط درآمد یک کارمند بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۴ میلیون تومان می رسد.

البته با توجه به اینکه در بین سازمان های دولتی، بانک کشاورزی سیزدهمین مقدار بودجه در سال جاری را دریافت می کند، پرداخت چنین حقوقی از سمت این بانک چندان کار دشواری نیست. محدودیت سنی، عدم اشتغال به کار و تحصیل و فارغ التحصیلی با معدل حداقل ۱۳، از شرایط اصلی استخدام در بانک کشاورزی و دریافت این میزان حقوق است.

حقوق کارمند بانک سپه

از نظر میزان حقوق پرداختی به کارکنان در بین بانک های دولتی، پس از بانک کشاورزی، بانک سپه در رده سوم قرار دارد. بانک سپه در سال های اخیر چندین بانک دیگر را در خود ادغام کرده و به همین دلیل نیروی انسانی بیشتری استخدام کرده است. متوسط درآمد یک کارمند بانک سپه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۳ میلیون تومان می رسد. استخدام در بانک سپه با عبور از آزمون کتبی و مصاحبه حضوری امکان پذیر بوده و شامل محدودیت سنی نیز می شود.

حقوق کارمند بانک تجارت

در میان مبلغ دریافتی کارمندان بانک ها در سال گذشته، هیچ عددی که معرف حقوق کارمند بانک تجارت باشد، به طور رسمی اعلام نشده است. البته با توجه به سیر رو به کاهش روند استخدامی بانک تجارت در سال های اخیر، گمان می شود که درآمد یک کارمند بانک تجارت با متوسط درآمد کارمندان سایر بانک ها در سال جاری یکسان باشد. متوسط درآمد کارمندان بانک تجارت در سال ۱۴۰۲ به ۱۳ میلیون تومان می رسد.

حقوق کارمند بانک صادرات

در فهرست بیشترین حقوق کارمندان بانک، بانک صادرات جایگاه چهارم را دارد. این بانک با بیش از یک هزار نیروی انسانی از نگهبان تا مدیر ارشد، به طور ماهانه متوسط ۱۲ میلیون تومان به هر کارمند پرداخت می کند.

البته کارمند شدن در بانک صادرات و دریافت چنین حقوقی، شرایط بسیار پیچیده ای دارد. مدرک تحصیلی داوطلبان باید لیسانس یا فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر یا مهندسی فناوری اطلاعات باشد. همچنین داوطلب، باید از یکی از دانشگاه های معتبر ایران فارغ التحصیل شده باشد.

حقوق کارمند بانک مسکن

بانک مسکن بیشترین میزان حقوق را پس از بانک های توسعه تعاون و پست بانک ایران پرداخت می کند. این بانک اگرچه در یکی، دو سال اخیر با ضرر مالی رو به ‌رو شده، اما همچنان دستمزد قابل قبولی به کارمندان خود می پردازد.

میانگین درآمد کارمند بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۱ میلیون تومان است. برای استخدام در بانک مسکن و دریافت حقوق کارمندی از این بانک، با محدودیت سنی روبه‌ رو هستید. اما خبر خوب این است که داشتن مدرک دانشگاهی شرط اصلی استخدام نبوده و با مدرک دیپلم نیز می توان در این بانک مشغول به کار شد.

حقوق کارمند بانک ملی

در پی اعلام بودجه شرکت های دولتی در سال گذشته، بانک ملی هفتمین شرکت دولتی شناخته شد که بودجه بالایی را به خود اختصاص می دهد. اما متاسفانه با بیش از ۳۰ هزار کارمند، حتی در بین بانک های دولتی نیز کمترین میزان حقوق را به کارکنان خود پرداخت می کند. البته در یکی، دو سال اخیر بانک ملی با ضرر مواجه شده و اینطور که پیش بینی می شود، فعلا امکان افزایش حقوق کارمندان خود را ندارد.