در این پست از سایت استار بورس خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری,خبر فوری حقوق بازنشستگان را قرار دادیم . خبر خوش مجلس برای بازنشستگان در تیر ماه 1402 است است که حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش پیدا خواهد کرد و همسان سازی حقوق انجام خواهد شد . جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری که جدیدترین جدول در سال 1402 به شمر می رود به زودی در همین پست قرار داده خواهد شد . بالاخره همسان سازی حقوق بازنستگان کشوری در مجلس تصویب شد و این امر موجب افزایش حقوق بازنستگان کشوری در سال 1402 خواهد شد . خبر خوش برای بازنشستگان کشوری این است که همسان سازی حقوق در سال 1402 انجام خواهد شد . با اعمال همسان سازی در سال 1402 حقوق بازنشستگان کشوری نیز افزایش خواهد یافت . میزان و مقدار افزایش حقوق بازنشستگان کشوری پس از تصویب همسان سازی حقوق چقدر افزایش خواهد یافت ؟ برای دیدن آخرین اخبار و جدیدترین خبرهای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402 به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری,خبر فوری حقوق بازنشستگان

جدول به زودی قرار داده خواهد شد

خبر خوب برای بازنشستگان / تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان 1402

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه پیشنهادی مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی تصویب کرد.

علیرضا شهبازی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در زمان بررسی پیشنهادات لایحه برنامه هفتم تصویب کرد که همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در لایحه درج شود. وی توضیح داد: این موضوع در قالب پیشنهاد و مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم داده شده است و در نهایت این موضوع باید در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در زمینه پیشبرد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادهای را در برنامه هفتم توسعه مطرح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

 

نعمت‌الله ترکی درخصوص اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، با اشاره به اینکه بحث حقوق و مزایا و معیشت در حوزه اجتماعی یکی از اولویت‌های دولت و صندوق بازنشستگی برای تامین معیشت بازنشستگان است، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ به بعد، در بخش ترمیم حقوق اتفاقات خوبی افتاده است و به تناسب آنچه که در بخش حقوق دغدغه وجود داشت، اقداماتی تا سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

 

وی با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه «دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد»، گفت: برای اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان، توسط صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری‌هایی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که بر اساس آن و برای اجرای همسان‌سازی نیازمند حدود ۹ همت هستیم که این اعتبار را از طریق فروش سهام در دستور کار قرار دادیم.

 

ترکی در خصوص دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اضافه کرد: پیگیر دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای همه بازنشستگان، به‌ویژه بخش اعظم جمعیت صندوق یعنی کارکنان آموزش و پرورش و بازنشستگان فرهنگی هستیم؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این امر را پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در لایحه برنامه هفتم توسعه، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه هفتم این موضوع را پیگیری و در کمیسیون نیز مطرح و مصوب شده است و اکنون منتظر بررسی‌های کارشناسی کمیسیون تلفیق هستیم.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که در صورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم، سالانه چند درصد میزان حقوق‌ها افزایش پیدا خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: سازمان امور استخدامی قبل از سال ۱۳۹۶ جدولی در بحث رتبه، رسته شغلی و گروه طبقات دارد که در صورت اجرای همسان‌سازی، ابتدا باید این جداول اصلاح شوند؛ لذا رقم آن متفاوت بوده است و میزان افزایش‌ها برای همه گروه‌ها یکسان نیست.

تصویب برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم

علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه پیشنهادی مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی تصویب کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در زمان بررسی پیشنهادهای لایحه برنامه هفتم تصویب کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز در لایحه درج شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع در قالب پیشنهاد و مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم داده شده است و در نهایت این موضوع باید در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری و نهایی شود.

تصمیم مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تداوم مفاد برنامه ششم است

پیش‌تر نیز سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: کمیسیون تصمیماتی گرفته که طبق آن بعضی از مفاد قانون برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه تکرار شده است.

وی افزود: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبات در سنوات گذشته عمل کردیم. تصمیم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در برنامه هفتم، تداوم این سیاست است تا بازنشستگان ضریبی از دریافتی را داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس بعد از تصویب به تأیید شورای نگهبان می‌رسد و بعد از قانونی شدن به مرحله اجرا خواهد رسید.

نگاه مجلس به امور بازنشستگان

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: مجلس نگاه ویژه‌ای به امور بازنشستگان دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازنشستگان در برخی امور معیشتی شرمنده خانواده خود هستند، بیان کرد: این وضعیت نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد؛ این بازنشستگان زمانی از بهترین نیروهای انسانی کشور بوده‌اند و باید به آنها به درستی رسیدگی شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید بازنشستگان را به عنوان بزرگان جامعه قلمداد کنیم، تاکید کرد: باید بازنشستگان مورد تکریم قرار گیرند. وی اظهار کرد: دولت و مجلس حتما باید مباحث بودجه‌ای موضوع همسان سازی بازنشستگان را در نظر بگیرند؛ همچنین بنده این موضوع را به عنوان عضوی از کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهم کرد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نقطه نظرات بازنشستگان در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: طبق آسیب شناسی و بازدیدهای میدانی که داشتیم ان شاءا… بتوانیم مشکل همسان سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم. عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: حتما ما در زمینه پیشبرد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادهای را در برنامه هفتم توسعه مطرح خواهیم کرد.

زمان مناسب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد آن را پذیرفته است.

 

ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری زمان متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را اعلام کرد و گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و کمسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد آن را پذیرفته است.

 

او با بیان اینکه اجرای برخی خدمات رفاهی به بازنشستگان کشوری تصویب شده است، گفت: استفاده از مراکز گردشگری در کشور و استفاده از خانه‌های معلم در استان‌ها با توافق وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر شده است، همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس در شیراز از برطرف شدن مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

معلمان خواستار افزایش حقوق

وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: دریافتی بازنشستگان بسیار کمتر از کارمندان فعلی است، به عنوان مثال در حال حاضر معلمان خواستار افزایش حقوق خود هستند در صورتی که بازنشستگان آموزش و پرورش نیز با مشکلات بیشتری نسبت به معلمان امروزی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین در صورتی که قرار باشد حقوق معلمان اضافه شود، حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز باید بالا برود.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در این راستا باید ضریب حقوق بازنشستگان بیشتر از کارمندان به عنوان مثال 5/1 باشد یعنی اگر حقوق کارمند ۱۰ میلیون تومان است باید حقوق بازنشسته حدود ۱۵ میلیون تومان باشد، زیرا خرج بازنشسته بیشتر است، هزینه‌های سلامت و درمان، تفریح و سفر وخرج‌های روزمره آنها سبب می‌شود که هزینه هایشان بالا رود، این درحالی است که بازنشستگان تنها حقوق می‌گیرند اما کارمندان علاوه بر حقوق، پاداش، اضافه‌کار، مزایا، حق عائله و دیگر دریافتی‌ها را دارند، بنابراین در این رابطه باید این اقدامات صورت گیرد تا شاهد همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم.

چرا بازنشسته‌ها چیزی حس نمی‌کنند؟

حمید حاجی‌اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی دراین خصوص بیان کرد: بازنشستگان در حال حاضر با مشکلات معیشتی با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار روبه‌رو هستند از سویی بنا بود دولت با همسان‌سازی مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به وضع اقتصادی آن‌ها رسیدگی کند، اما متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد.

وی افزود: در سال گذشته یک مرحله از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد، اما این مسأله برای کسانی که در سطح پایین درآمدی هستند، تاثیر چندانی نداشت، به طوری‌که اکنون بسیاری از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چهار و زیر چهار میلیون تومان دریافتی دارند که این موضوع به هیچ عنوان نمی‌تواند، مشکلی از بازنشستگان حل کند. افرادی که دریافتی بالایی داشتند، این طرح برای آنها تاثیر زیادی داشت و حقوق آن‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شد.

 

حاجی‌اسماعیلی اظهار داشت: در مقابل طرح همسان‌سازی نتوانست، انتظارات بازنشستگان را برآورده سازد، در حال حاضر این قشر از جامعه با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به سن آنها هزینه‌های سلامتی زیادی متوجه آنهاست، ولی به دلیل افزایش تورم افسار گسیخته‌ای که در جامعه وجود دارد، خیل عظیمی از بازنشستگان و مستمری بگیران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

این عضو اسبق شورای عالی کار با اشاره به توقعات قشر بازنشسته، بیان داشت: با توجه به اینکه این عزیزان ۳۰ سال کار می‌کند، در مقابل نیز توقع دارند، در ایام بازنشستگی دولت به وضعیت آنها رسیدگی کند، اما متاسفانه با اجرای طرح همسان‌سازی و با افزایش میزان مستمری، جبران تورم برای بازنشستگان نشده و سفره آنها هر سال کوچک‌تر از گذشته شده و بسیاری از آنها در تامین کالا‌های اساسی و مایجتاج ضروری خود با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت وخیم صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، اضافه کرد: در حال حاضر دولت در بودجه سالیانه مبلغ هنگفتی را برای حمایت از صندوق‌های بازنشستگی در نظر می‌گیرد، به طوریکه اگر حمایت دولت نباشد، با توجه به وضعیت وخیم آنها این صندوق با خطر ورشکستگی روبه‌رو هستند.

 

حاجی‌اسماعیلی ادامه داد: در مورد صندوق تامین اجتماعی نیز مشکلات به طریق دیگری وجود دارد و در حالی که بر اساس اساسنامه، صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و دولت نباید در امور این صندوق دخالت کنیم شاهد هستیم دولت‌های مختلف با انتخاب مدیران و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهند عملا هزینه زیادی را بر دوش کارگران می‌گذارند این در حالی است که صندوق تامین اجتماعی از بودجه عمومی کشور بهره نمی‌برد اما متاسفانه با اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، حقوق کارگران نادیده گرفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دولت باید صندوق تامین اجتماعی را به تشکل‌های صنفی کارگری واگذار کند خاطرنشان کرد: در این راستا کارگران خود باید بتوانند مدیریت صندوق بیمه اجتماعی را بر عهده بگیرند، زیرا کارگران منابع مالی این صندوق را تامین می‌کنند و طبیعتا نیز باید منافع کارگران در صندوق تامین اجتماعی حرف اول و آخر را بزند، اما متاسفانه چنین چیزی در عمل رخ نمی‌دهد.

منبع: ایران جیب

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری,خبر فوری حقوق بازنشستگان,خبر بازنشستگان کشوری,خبر بازنشستگان کشوری قطره,اخبار بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,اخبار بازنشستگان کشوری قطره,اخبار بازنشستگان کشوری فرهنگیان,اخبار بازنشستگان کشوری تی نیوز,اخبار بازنشستگان کشوری و لشکری,اخبار بازنشستگان کشوری 1402,اخبار بازنشستگان کشوری جدید,اخبار بازنشستگان کشوری لشکری,خبر فوری حقوق بازنشستگان کشوری قطره,اخرین اخبار بازنشستگان کشوری قطره,خبر قطره بازنشستگان كشوري,اخبار حقوق بازنشستگان کشوری قطره,خبر خوش برای بازنشستگان کشوری قطره,اخبار امروز بازنشستگان کشوری قطره,اخبار بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ قطره,آخرین اخبار بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,آخرین خبر بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,آخرین اخبار بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲,اخبار بازنشستگان کشوری 1402,اخبار جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,اخبار احکام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,اخبار بازنشستگی کشوری قطره,اخبار صندوق بازنشستگی کشوری قطره,اخبار امروز صندوق بازنشستگان کشوری قطره,اخرین اخبار صندوق بازنشستگان کشوری قطره,آخرین اخبار حقوق بازنشستگان کشوری قطره,آخرین اخبار بازنشستگان کشوری تی نیوز,آخرین اخبار بازنشستگان کشوری و لشکری,آخرین اخبار حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۴۰۲,اخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,اخبار حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری و لشکری,اخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 1402,اخبار جدید بازنشستگان کشوری 1402,آخرین اخبار بازنشستگان کشوری 1402,اخبار بازنشستگان کشوری درسال 1402,اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402,خبر جدید بازنشستگان کشوری 1402,آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402,جدیدترین اخبار بازنشستگان کشوری,اخبار جدید حقوق بازنشستگان کشوری,اخبار جدید وام بازنشستگان کشوری,اخبار جدید درباره حقوق بازنشستگان کشوری,اخبار جدید بازنشستگان کشوری قطره,اخبار جدید بازنشستگان کشوری و لشکری,اخبار جدید بازنشستگان کشوری 1402,اخبار جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲,اخبار افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری,اخبار جدید افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری