اگر از صبحانه های تکراری خسته شده اید و به دنبال یک صبحانه ی جدید و متفاوت هستید، توصیه ی ما به شما این است که مربای نعنا را حتما تست کنید. این مربا بسیار خوشرنگ و لعاب است و این رنگ و لعاب اکثر افراد را وسوسه می کند تا از آن استفاده کنند. علاوه بر این، طعم دلپذیری دارد که با یک بار مصرف، عاشق آن خواهید شد. از مربای نعنا می توانید در تزیین شیرینی ها و کیک های خود استفاده کنید. این مربا ضد عفونت است و به دلیل داشتن نعنا در رفع تهوع صبحگاهی، تقویت حافظه، کاهش وزن و بهبود عملکرد مغز موثر می باشد.

مربای خوشمزه و خوشرنگ با نعنا و لیمو

مربای خوشمزه و خوشرنگ با نعنا و لیمو

روش تهیه ی مربا نعنا

در این مطلب قصد داریم روش تهیه ی مربا نعنا را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای یادگیری روش پخت این مربا تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم مربا نعنا:

  1. نعنا 500 گرم
  2. آب 1 لیتر
  3. شکر 2 لیوان دسته دار فرانسوی
  4. آب لیموترش نصف لیوان
  5. رنگ خوراکی سبز 4 قطره

طرز تهیه مربا نعنا:

نعنا را بشویید و برگ کنید، برگ های پلاسیده و سیاه رنگ را جدا کنید. برگ های نعنا را داخل قابلمه بریزید و 1 لیتر آب به آن اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و به مدت 45 دقیقه روی حرارت بجوشانید. پس از گذشت این مدت درب قابلمه را بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سپس با درب بسته به مدت یک شب در یخچال بگذارید تا استراحت کند و روز بعد آن را صاف کنید. برگ های نعنا را به هیچ عنوان فشار ندهید، زیرا در اثر فشار ممکن است مربایتان تلخ شود. شکر را به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش آید. سپس حرارت را در حالت متوسط بگذارید و به مدت 40 دقیقه بجوشانید. نزدیک به غلظت رسیدن روی سطح مربا کف سیاه و تیره ای جمع می شود که می توانید آن را جدا کنید تا مربا کاملا شفاف شود. در مراحل آخر باید حرارت را کم کنید که مربا در قسمت دیواره های ظرف نسوزد. 10 دقیقه آخر آب لیمو ترش را به مربا اضافه کنید. اواخر به قوام رسیدن با این که حرارت را ملایم کرده اید ولی مربا مدام کف می کند و بالا می آید و اگر مدام هم نزنید، سر ریز می شود. در آخر برای خوشرنگ شدن مربا، رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و بعد از دو دقیقه شعله را خاموش کنید.

روش تهیه مربا نعناع با لیمو

مواد لازم مربا نعناع با لیمو:

  • برگ نعناع (همراه با ساقه های نرمش) 250 گرم
  • شکر یک لیوان
  • لیمو ترش دو عدد
  • آب نیم لیتر

طرز تهیه مربا نعناع با لیمو

نعنا را خرد کنید. لیموها را به همراه پوست خرد کنید و دانه هایش را دور بریزید و با آب و نعنا به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس شعله را خاموش کنید و به مواد یک شب استراحت دهید. درب ظرف را باز بگذارید که رنگ نعنا تغییر نکند. مواد را از صافی عبور دهید و عصاره صاف شده را با شکر و آب مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم بپزید تا به غلظت دلخواهتان برسد.


برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

روش‌های مختلف تقویت حافظه در طب سنتی اغلب به ما کمک می‌کنند بفهمیم برای تقویت حافظه چه بخوریم؟! در این بخش می‌خواهیم چند نوع خوراکی و ماده غذایی که می‌توانید آن را در رژیم غذایی خود وارد کرده و به افزایش کارایی ذهن خود کمک کنید را نام ببریم.

کندر برای تقویت حافظه

در طب اسلامی این گونه بیان شده است که با از بین بردن بلغم و ایجاد برخی عادت‌های سالم، می‌توانیم فراموشی را از خود دور کنیم. برای مثال به تاثیر خواص خوردن کندر صبح ناشتا برای تقویت حافظه بسیار اشاره شده است. همچنین مسواک زدن، روزه گرفتن، قرائت قرآن و خوردن عسل نیز در طب اسلامی برای تقویت حافظه سفارش شده‌اند.

گرمی‌جات برای تقویت

یکی از روش‌های تقویت حافظه با طب سنتی، بهبود عملکرد مغز برای یادگیری و حل مسائل و جلوگیری از سرد شدن مغز است. به همین دلیل می‌‌توان خوراکی‌های با طبع گرم همچون گردو، مویز، خرما و… استفاده کرد. البته افرادی که طبع گرمی دارند، باید در استفاد‌ه زیاد از این مواد غذایی احتیاط کنند.

سبزیجات و ویتامین‌ها برای تقویت

چنانچه می‌خواهید بدانید برای تقویت حافظه چه بخوریم؟! می‌توانیم به انواعی از سبزیجات و میوه‌ها اشاره کنیم که نه‌تنها به‌صورت کلی برای سلامتی مفید هستند؛ بلکه برای افزایش حافظه بلندمدت و بهبود کارایی ذهن نیز موثر هستند. این مواد غذایی شامل گوجه فرنگی، انواع توت، مرکبات، هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و اسفناج هستند. همچنین زغال اخته، میوه‌های جنگلی و انگور نیز شامل میزان زیادی آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامت سلول‌های عصبی بسیار اهمیت دارد.

مصرف مواد معدنی همچون منگنز، ویتامین‌های گروه B و اسید فولیک می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر کمک‌کننده باشد. این ویتامین‌ها و مواد معدنی غذای مغز هستند و به سلامت آن کمک می‌کنند.