بابونه یک گیاه ضد درد است. در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها و کاهش دردهای ناشی از بیماری ها از این گیاه استفاده میشود. به عنوان نمونه میتوان خواص بابونه برای معده را ذکر کرد. چرا که باعث بهبود زخم معده، ورم معده و درد معده میشود.

گل بابونه از قدیم برای درمان بیماری های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

خواص جادویی گل بابونه

خواص جادویی گل بابونه

درادامه می‌خواهم به بررسی خواص جادویی بابونه بپردازم:

درمان میگرن

چای بابونه از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این افراد کمک می‌کند،بابونه استرس‌های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می‌کند؛بنابراین افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را به‌ عنوان یک نوشیدنی همیشگی در رژیم‌ غذایی‌شان داشته باشند.

درمان تمام مشکلات معده 

گل بابونه

گل بابونه

درمان زخم معده و ورم معده از مهم ترین خواص بابونه است. ۴ قاشق چای‌خوری بابونه را با یک لیوان آب‌جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و قبل از صبحانه بنوشید و سپس در رخت‌خواب به پشت دراز بکشید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید.

درمان آفت دهان و لثه

برای استفاده از بابونه به منظور درمان آفت دهان کافی است یک چای بابونه غلیظ دم کنید و پس از خنک شدن، دهانتان را با آن شستشو دهید، همچنین می توانید چای کیسه ای بابونه را در آب گرم بخیسانید و سپس مستقیما روی آفت دهان قرار دهید.

درمان بی‌خوابی و استرس

چای بابونه یک خواب‌آور طبیعی برای کاهش اضطراب، التهاب و درمان بی‌خوابی است که به آرام‌بخش و خواب‌‌آور معروف است،آپی‌ژنین، آنتی‌اکسیدان موجود در بابونه است که با تحریک گیرنده‌های مغز، اضطراب را پایین آورده و باعث خواب می‌شود.

کم شدن درد دوران قاعدگی

برای تهیه‌ی دمنوش موثر بر درد‌های قاعدگی کافی است یک قاشق غذا‌خوری بابونه‌ی خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و سپس ۵ تا ۱۰دقیقه روی لیوان را بپوشانید تا دم بکشد،مقدار کمی عسل را نیز می‌توانید به آن اضافه کنید.

خاصیت ضدسرطانی 

دانشمندان دانشگاه بیرمنگام به تازگی کشف کرده‌اند که گل بابونه دارای یک ترکیب ضدسرطان است و به دلیل دارابودن میزان مناسبی آنتی‌اکسیدان آپی ژنین می‌تواند سبب کاهش تهدید سرطان پوست،سینه،تخمدان و پروستات شود.

کنترل سطح قند خون

بابونه برای کنترل قند خون مفید است،آنتی‌اکسیدان «کرستین» روی آنزیم‌هایی که باعث پیشرفت دیابت می‌شوند تأثیر دارد؛بنابراین چایبابونه می‌تواند باعث کنترل قند خون و میزان آنتی‌اکسیدان‌های بدن افراد مبتلا به دیابت نوع۲شود.البته برای مصرف دوز مناسب حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.