در این مطلب می‌خواهیم روش تهیه دسر سیب شکم پر را به شما آموزش بدهیم. چرا که این دسر یکی از مجلسی ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی است که دارای مواد متنوعی است. پس به شما توصیه می‌کنیم که مرحله به مرحله طبق آموزش ما پیش روید تا یک دسر خوب داشته باشید.
از آنجایی که دسرها بسیار پرطرفدار می‌باشند و همانطور که می‌دانیم مصرف دسر باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

? پس کسانی که علاقه زیادی به تهیه دسر دارند با خواندن این مطلب می‌توانند طرز تهیه دسر سیب شکم را یاد بگیرند و آن را در خانه تهیه کنند.

مواد لازم دسر سیب شکم پر

سیب زرد: ۵ عدد

آب: ۱ لیوان

مغز گردو: ۵ عدد

شکر: ۵ قاشق غذاخوری

زعفران دم شده: ۱ قاشق غذاخوری

کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین: ۱ و نیم قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر سیب شکم پر ?

در اولین مرحله از آماده کردن دسر سیب شکم پر می‌بایست ابتدا مواد میانی آن را تهیه کنید. برای این منظور گردوها را درون آسیاب بریزید و به خوبی میکس کنید.به میکس کردن آنقدر ادامه دهید که گردوها حالت خمیری شکل به خود بگیرند.حال گردو را از مخلوط کن خارج می‌کنیم.

دسر سیب شکم پر

دسر سیب شکم پر

پودر دارچین و کنجد را با دو قاشق شکر درون کاسه‌ای ریخته و آنها را با هم ترکیب می‌کنیم. در این مرحله نوبت به سیب می‌رسد. می‌بایست سیب‌ها را به خوبی بشویید و سپس پوست آنها را جدا کنید و قسمت بالایی سیب را برش بزنید.

? حالا با قاشق درون سیب را خالی کرده و مایه ای را که درست کرده‌ایم داخل قسمت‌های خالی شده می‌ریزیم.

در این مرحله نیاز به یک تابه مناسب داریم. سیب‌هایی را که قسمت میانی آن ها پر شده درون تابه قرار می‌دهیم و شکری که باقی مانده را همراه با کمی آب مخلوط کرده و در تابه می‌ریزیم. در آن را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم که با حرارت ملایم سیب‌ها نرم شود.

حالامجددا به سراغ تابه می‌رویم. هنگامی که شربت ما جذب سیب شد زمان پخت آن را بررسی کرده تا زیاد سیب‌ها نرم نشوند. از آنجایی که زعفران باعث خوش طعم شدن و خوشرنگ شدن سیب‌ها می‌شود مقداری زعفران روی آن می‌ریزیم.

? در آخرین مرحله مقداری گلاب به دسر خود اضافه می‌کنیم، 5 دقیقه صبر کرده، حالا اجازه می‌دهیم دسر ما خنک شود و سپس نوش جان می‌کنیم.