شکلات و فندق دو ماده ی خوشمزه و در عین حال مقوی و مفید می باشند و سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. دسر شکلاتی فندقی به دلیل داشتن فندق و شکلات بسیار انرژی زا است و در تقویت حافظه، بهبود خستگی، حفظ سلامت قلب و درمان افسردگی نقش موثری دارد.

دسر لذیذ با فندق و شکلات تلخ

دسر لذیذ با فندق و شکلات تلخ

روش تهیه ی دسر شکلاتی فندقی

این دسر خوشمزه و لذیذ علاوه بر داشتن شکلات تلخ و فندق، حاوی شیر، خامه، وانیل و پودر ژلاتین نیز می باشد و درست کردن آن بسیار راحت است، به طوری که افراد مبتدی و کسانی که تاکنون آشپزی نکرده اند هم می توانند به راحتی و بدون کمک دیگران آن را درست کنند.

مواد لازم برای دسر شکلاتی فندقی

  1. خامه صبحانه 1/4 لیوان
  2. شیر 2 لیوان
  3. پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
  4. شکر 12 قاشق غذاخوری
  5. فندق خرد شده نصف پیمانه
  6. وانیل 1/8 قاشق چایخوری
  7. شکلات تخته ای تلخ 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر شکلاتی فندقی

برا تهیه این دسر خوشمزه ابتدا 1/2 لیوان شیر را داخل کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید، کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود. خامه را داخل قابلمه ای بریزید، باقی مانده شیر را کم کم به خامه اضافه و مخلوط کنید و پس از اینکه یکدست شد، شکر را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود. پس از اینکه مخلوط شیر و خامه داغ شد، از روی حرارت بردارید (دقت کنید داغ شود اما به نقطه جوش نرسد) و شکلات تخته ای رنده شده، اسانس وانیل، فندق و مخلوط شیر و ژلاتین را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد یکدست شوند. دسر را در ظرف دلخواه ریخته و‌ با پودر کاکائو تزیین نمایید.