سه شنبه ۱۳ خرداد ماه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری آغاز می گردد و در مرحله اول خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شامل این طرح می شوند. یارانه کالابرگ برای خانواده‌های که در دهک یک تا سه قرار دارند و مبلغ دریافت یارانه آن ها ۴۰۰ هزار تومان می باشد شامل افزایش دریافت ۲۰ درصدی اعتبار خرید می گردد. زمانی اعتبار قابل استفاده است که خانوار ۷۰ درصد از یارانه نقدی خودش رو به صورت کالابرگ الکترونیک از ۱۱ گروه کالایی خرید نمایند. یا به عبارت دیگر خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر شرط استفاده از افزایش اعتبار است. در این طرح کارت جدید صادر نمی شود و به همان کارت سرپرست خانوار واریز می گردد. همچنین استفاده از این طرح برای همه افرادی که شامل دریافت این افزایش ۲۰ درصدی می شوند اختیاری است.

جزئیات مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک/چه کسانی شامل این طرح می شوند؟

جزئیات مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک/چه کسانی شامل این طرح می شوند؟

بر اساس گزارشات، هدف از اجرای طرح کالابرگ حمایت دولت از خانواده ها و قشر کم درآمد می باشد که در مرحله اول یارانه اعتباری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد افزایش می یابد که در در ادامه به شرح جزئیات آن می پردازیم.

کالاهای اساسی که در کالابرگ الکترونیکی هست

۱۱ کالای اساسی که در طرح کالابرگ الکترونیکی قرار گرفته است شامل: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (شامل ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله می باشد و شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح شرکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک دستگاه  بارکد خوان نصب می گردد تا مردم امکان بهره مندی از این کالابرگ الکترونیک را داشته باشند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی این گونه اظهار کرد: اجرای این طرح مصوبه مجلس شورای اسلامی می باشد و در جهت سیاست های عدالت بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

ایشان در ادامه گفت: از سال گذشته با تکمیل سامانه شبکه ملی اعتبار در وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی طرح کالابرگ الکترونیک اجرا شد و در اسفند ۱۴۰۱ به صورت سراسری آغاز گردید.

افزایش اعتبار کالابرگ بزودی

بر اساس دستورات رئیس جمهور و با هدف تامین سبد تغذیه خانواده‌های کم درآمد، افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفت.
سید صولت مرتضوی با بیان اینکه اجرای طرح کالابرگ به کنترل تورم و همچنین تصویب شدن بازار کمک چشمگیری می کند بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در سراسر کشور می باشد که در مرحله نخست به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به شرط استفاده ۷۰ درصدی از سبد ۱۱ قلم کالای این طرح اختصاص می گیرد.

وزیر تعاون خاطرنشان کرد: دولت این افزایش را برای کل خانواده های دهک های اول تا سوم انجام می دهد و تلاش دولت بدین گونه است که سایر افراد جامعه نیز شامل این طرح گردند.