افرادی که توسط نهاد های حمایتی تحت پوشش نبوده و جاماندگان طرح های دولتی در صورت تایید دولت می توانند سهام مورد نیاز را دریافت کرده و تحت پوشش قرار بگیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ، سید احسان خاندوزی طی سفر یک روزه ی خود به استان همدان در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت حضور یافت.

ایشان اذعان کرد که نمایندگی عالی حاکمیت در استان ، استاندار می باشد و مدیران دستگاه ها باید با وی هماهنگ شده تا ناهماهنگی به وجود نیاید.

خاندوزی در مورد کسانی که سهام عدالت دریافت نکرده و جامانده اند اذعان کرد در دهه 80 که تعدادی برای سهام عدالت نام نویسی و سهام به آنها تعلق نگرفت ، الویت  قانون بودجه شامل نهاد های حمایتی و کمیته امداد و بهزیستی بود.

از این رو جاماندگان طی پیشنهادی باید از سهام عدالت ده میلیون تومانی برخوردار شوند و اگر این پیشنهاد مراحل خود را طی کرده و به موافقت نهایی برسد به جاماندگان تعلق خواهد گرفت.

4 میلیون و 700هزار نفر سهام عدالت دریافت نکرده و اگر به تایید دولت برسد الویت سهام عدالت با این افراد خواهد بود و چنانچه دولت این پیشنهاد را تایید کند همه این افراد مشمول سهام خواهند شد.

به گزارش سلام نو؛ وزیر اقتصاد گفت: جاماندگان و مشمولین نهادهای حمایتی؛ مجموعاً بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌شوند و در صورتی که سهام مورد نیاز برای تخصیص به آنها، به تأیید هیات دولت برسد، تمام این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان همدان، در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان همدان حضور یافت.

وی در این نشست با استماع سخنان مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد، اظهار کرد: یک موضوع هماهنگی تدابیر اقتصادی استان است که در این زمینه مسئولان باید بدانند که نماینده عالی حاکمیت در استان، استاندار است و همه باید با استاندار هماهنگ باشند تا شاهد ناهماهنگی در خصوص تصمیمات نباشیم.

خاندوزی درباره ‌جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان بودند که در دهه ۱۳۸۰ سهام عدالت به آنان تعلق نگرفت، و در نهایت سهام عدالت به آنان داده نشد و تلکیف قانون بودجه سال گذشته این بود که با اولویت مشمولین نهادهای حمایتی کشور، شامل کمیته امداد و بهزیستی، سهام عدالت به آنان تخصیص یابد، لذا پیشنهادی اماده شده که هم جاماندگان دهه ۸۰ و هم مشمولین نهادهای حمایتی کشور مجموعا از نفری ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برخوردار شوند که این پیشنهاد باید مراحل خودش را در هیات وزیران طی کرده و اگر مورد موافقت نهایی قرار بگیرد، امیدوار هستیم که در همین سال ۱۴۰۲، ما بتوانیم سهام عدالت این جمعیت را ارائه دهیم.وی افزود: تعداد افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند و تحت شمول نهادهای حمایتی هستند و همچنین به علاوه جاماندگان مجموعا بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌شوند و در صورتی که سهام مورد نیاز برای تخصیص به این خانوارها مورد تایید هیات دولت قرار بگیرد، تمام این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

منبع : سایت سلام نو salameno