وزیر اقتصاد پس از اعلام تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در پایان سال گذشته، در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابراز امیدواری کرد و گفت که این موضوع در سال جاری قابل اجرا می باشد.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت/لینک ثبت نام

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت/لینک ثبت نام

بنابر اخبار گزارش شده، متقاضیان سهام عدالت می توانند در مدت زمان ۱۰ روز ثبت نام خود را انجام دهند و جاماندگان نیز برای ثبت نام سهام عدالت اقدام کنند. لازم به یادآوری است که ارزش سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایش یا کاهش می یابد.

برای مثال می توان گفت ارزش واقعی سهام عدالت که در ابتدا یک میلیون تومان بود در تاریخ ۲۰ اسفند سال گذشته، به ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسیده این در حالی است که ّدر ۱۶ تیر ماه سال جاری به مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی در اردیبهشت و خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده است.

لازم به یادآوری است که سهام عدالت در ابتدا با ۱۰۰۰۰۰۰ سهام شروع شد و با گذشت زمان به ۵۰۰ سهم تبدیل گردیده است.

جاماندگان سهام عدالت چه کاری باید انجام دهند؟

با توجه به اینکه تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ به دلایلی از دریافت سهام عدالت جا مانده اند که این جاماندگان سهام عدالت شامل افرادی است که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی قرار دارند.

مسئله تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از سه سالی که در دستور کار دولت قرار گرفته و به مراحل پایانی نزدیک شده اما همچنان موانعی را پیش رو دارد. در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد، افراد بهزیستی و سه دهک نخست ایثارگران هستند.

سخنگوی کانون شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در خبری بیان کرد: جاماندگان سهام عدالت در سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد و با توجه به اولویت مشمولان سهام عدالت به آن ها تخصیص داده می‌شود. همچنین جاماندگان سهام عدالت نیاز به ثبت نام ندارد و اطلاعات آن ها از قبل در دستگاه مربوطه ثبت شده و به سازمان خصوصی سازی ارسال گردیده است.

لینک سایت samanese.ir

حیدری در ادامه اظهار کرد: افرادی که جز ۶ دهک پایین جامعه باشند از طریق رسانه های شناسنامه دار برای دریافت سهام عدالت مطلع خواهند شد و این اطلاعات مرحله‌ به‌ مرحله صورت می گیرد. ایشان هشدار داد سایت ها و پیامک هایی که ارسال م شود همگی کلاهبرداری هستند، از مردم تقاضامندیم که به آن ها توجه نکنند زیرا شناسایی افراد جامانده سهام عدالت از طریق سامانه های موجود صورت می گیرد.