دولت برای حمایت از جمعیت جوانی و افزایش جمعیت تلاش های زیادی انجام داده است یکی از این تلاش ها پرداخت وام درخصوص طرح حمایت از جمعیت جوانی به خانواده هاست ، هم چنین مادران دارای فرزند دوم می توانند حواله خرید خودرو دریافت کنند، و فرزند سوم می توانند زمین رایگان بگیرند.
یکی دیگر از طرح های دولت برای مادران باردار و شیرده این است که آنها می توانند به مدت ۶ ماه از یارانه ۴ میلیون تومانی استفاده کنند.
در حاشیه مراسم آغاز طرح یسنا که با هدف حمایت از مادرهای باردار و شیرده است، این طرح در ۴ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز شده است.

یارانه

وزیر تعاون گفت: در طرح حمایت از مادران باردار و شیرده که فاز نخست آن ۶ ماه است، به این مادران تا سقف ۴ میلیون تومان به صورت نقدی به کارت یارانه کالابرگ واریز می‌شود.

در اولین مرحله این طرح، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار شناسایی شده اند که در مدت ۶ ماه و برای هرکدام ۴ میلیون تومان به صورت نقدی به حساب کارت کالابرگ آنها واریز می شود.
وزیر تعاون گفته است بودجه این طرح توسط منابع آستان قدس، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و وزارت تعاون تامین می شود.