خبر خوش رئیس جمهور برای جاماندگان سهام عدالت؛ نماینده مردم تهران افزود: دولت به کارگران، سهام های دولتی در قالب حمایت از قشر کارگر را واگذار می کند. ارزش کلی سهام عدالت ثابت نیست و تحت ثاثیر نوسان های بازار است به طور مثال ارزش سهام عدالت در اسفند سال گذشته ۱۸ میلیون و۷۸۰ تومان قیمت گذاری شده است در حالی که این سهام در تیر سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. طبق گفته نماینده مردم تهران در مجلس دولت برای حمایت از قشر کارگران بهتر است به آنان سهام شرکت دولتی واگذار کند تا آنها از سود های دوره ای این شرکت ها استفاده کنند.

جاماندگان سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت

هم چنین مهدی شریفیان،نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: کارگران یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که به دلیل فشارهای اقتصادی و تورم زیان خیلی بدی را متحمل می شوند.

شریفیان اضافه کرد: نبودن امنیت شغلی،نبود رفاه و حتی نبود بیمه و بیمه درمان تکمیلی از موضاعاتی هست که کارگران از آن رنج می برند.

متاسفانه حقوق کارگران با شدت تورم تناسبی ندارد و فاصله ی شدیدی بین حقوق و تورم است.

جاماندگان سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت

وی ادامه داد: باید از جهت درآمد کارگران تامین باشند اگر می خواهیم قانون مجلس را در خصوص بیانات رهبر معظم اجرا کنیم باید کارگران از لحاظ مالی تامین شوند تا دغدغه ی تشکیل زندگی مشترک و هم چنین زوجین نگران بچه دار شدن نباشند.

قانون باید اصلاح شود و قانون کار نیز از این قاعده مثتثنی نمی باشد.

شریفیان عنوان کرد : دستمزد کارگران کفاف زندگیشان را نمی دهد و خیلی از کارگران چرخه تولید را رها می کنند و برای خود کسب و کاری راه می اندازند مثل فعالیت در تاکسی های اینترنتی