علیرضا عسگریان معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چنین سخن گفت: طبق قرار از شهریور ماه مستمری و حقوق دریافتی خانواده‌هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌باشند می‌بایست ۲۰ درصد افزایش می یافت اما متاسفانه به دلایلی این مهم انجام نگرفت. حقوق این افراد از مهر ماه با افزایش ۲۰ درصدی به حساب آنها واریز خواهد شد.

علیرضا عسگریان همچنین ضمن خبر افزایش ۲۰ درصدی حقوق مددجویان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اذعان کرد: بر اساس تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام گردید که حقوق مددجویان ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در دستورالعمل اجرایی که در تبصره ۱۴ ارائه شده است دو بند اعلام گردیده است که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و افزایش ۲۰ درصدی در صورتی امکان‌پذیر است که تامین منابع صورت گیرد.

ایشان همچنین در ادامه افزود: هم اکنون این تامین مالی انجام پذیرفته و به جز آن افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر حقوق مستمری بگیران صورت گرفته تامین اعتبار مالی برای ۲۰ درصد بعدی هم کاملاً اتفاق افتاده استو زیر ساخت های آن فراهم شده است.

بر طبق گفته‌های معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار این بود که از ماه شهریور خانواده یی که تحت حمایت از کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند که متاسفانه بنا بر دلایلی این امر اتفاق نیفتاد. اما ما نوید می دهیم از مهر ماه حقوق این افراد با افزایش ۲۰ درصدی همراه خواهد بود و امیدواریم که ما به التفاوت مستمری شهریور هم به حساب آنها واریز گردد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد: در سطح کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد جامعه تحت نظر بهزیست می‌باشند که از این میان یک و نیم میلیون نفر از سازمان بهزیستی حقوق و مستمری دریافت می‌کند.

سازمان بهزیستی وظیفه دارد که از قبل از تولد تا دوران سالمندی به جامعه هدف خود خدمت ارائه نماید. این سازمان دارای فعالیت گسترده در سطح کشور بوده و توانسته دستاوردهای مشخص زیادی را کسب نماید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با صراحت تاکید کرد: از آنجایی که قانون افزایش ۴۰ درصدی حقوق مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمت الله و سازمان بهزیستی منتشر شده است کمیسیون اجتماعی درخواست پرداخت معوقات ۵ ماه گذشته به اضافه افزایش مستمری را به مددجویانی که تحت این نهادهای حمایتی هستند راداراست.