اگه موهات کم پشت و کم حجم شده به فکر باش و پرپشت کردن مو با این تکنیک ها رو یاد بگیر. موهای پرحجم و سالم از نشانه های سلامت مو و رسیدگی خوب به آن است.هیچ چیز به اندازه ی پوست و مو در زیبایی تاثیر ندارد بنابراین از زیبایی و سلامت موهای خود غافل نشوید.

مراقبت از مو صرفا این نیست که هزاران محصول مراقبتی و بهداشتی برای موهایتان استفاده کنید و حتما هزینه های زیادی پرداخت کنید. اول از هر چیز باید نکات سلامتی مو در انجام ساده ترین کار ها مثلا شست و شو یا خشک کردن صحیح مو را بدانید و حتما به تغذیه خود اهمیت دهید و سپس از مواد مراقبتی مو و یا از مواد طبیعی و خانگی که در ادامه گفته ایم استفاده کنید.

حتما از بیماری های مو از جمله موخوره و شوره سر که از رایج ترین بیماری های مو هست پیشگیری و در صورت بروز سریعا درمان کنید.

پرپشت کردن مو با این 5 تکنیک!

پرپشت کردن مو با این 5 تکنیک!

روش های پرپشت و پرحجم شدن مو

تغذیه مناسب و رساندن ویتامین های مورد نیاز به بدن برای تقویت مو شما را از کم پشتی مو و تاس شدن نجات خواهد داد. اما مو چه ویتامینی نیاز دارد و چی بخوریم که این ویتامین تامین بشه؟ در ادامه این مطلب روش های طبیعی جلوگیری از ریزش مو و روش های پرپشت شدن مو و همچنین تکنیک هایی که موی شما را پرحجم تر نشان دهد را برایتان گردآوری کرده ایم.

-استفاده زیاد از سبزیجات

تغذیه سالم و سرشار از مواد مغذی مستقیما بر سلامت موهای شما اثر می گذارد. رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی به ویژه آهن و روی باشد. مواد غذایی زیر منابع غنی از آهن، روی و بیوتین هستند و  نیاز بدن شما را تامین می کنند:

  • انواع حبوبات
  • برگ چغندر
  • اسفناج
  • انواع کلم مثل گل کلم، کلم بروکلی، کلم سفید و کلم بنفش
  • پنیر توفو
  • موز
  • تخم مرغ
  • انواع مغزها به ویژه بادام زمینی

ماهی سالم و پروتئین هم نقش مهمی در سلامت، تقویت و رشد موها دارد. پروتئین مورد نیاز روزانه شما در گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و سایر محصولات دریایی، انواع مغزها و دانه ها، انواع حبوبات، غلات کامل، روغن های گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون و محصولات لبنی وجود دارد.

-نوشیدن آب کافی

از طرفی مواردی هم هستند که به سلامت موهای شما آسیب می رسانند. مانند مصرف بی رویه ی غذاهای فرآوری شده، نوشابه های قند دار، مشروبات الکی و دخانیات. این مواد در فرآیند جذب مواد مغذی بدن اختلال ایجاد می کنند و به این ترتیب بدن با کمبود موادی که به آن نیاز دارد مواجه می شود. پس برای داشتن موهایی سالم تر مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

-استفاده از آب برنج

شاید باورتان نشود، ولی آب به‌دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پس آن را دور نریزید و استفاده کنید. اگر شما مدتی موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه‌آسای آن را در رشد سریع موها خواهید دید. با این کار بسیار ساده، موهایتان نرم‌تر، درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر خواهد شد.

علت محبوبیتِ آب برنج، به قبیله‌ای در چین بازمی‌گردد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که زنان آن قبیله رکورد بلندترین موها را در گینس به نام خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها همیشه موهایشان را با آب برنج شسته و آبکشی می‌کردند. این روش رازی است که باعث ثبتِ نامشان در گینس شده است.

-استفاده از شامپو مخصوص نوع موی خود

قدم اول برای انتخاب نوع شامپو این است که مشخص کنید آیا موهای شما خشک است یا چرب و بعد طبق آن شامپوی مخصوص موی خود را انتخاب کنید.

شامپوی مخصوص موهای چرب و نازک، به تدریج چربی اضافه مو و پوست سر را از بین می‌برد و همچنین شامپوی مخصوص موهای خشک و نازک، موهای شما را بدون سنگین کردن، به خوبی مرطوب می‌کند.

اگر موهایی چرب دارید، احتمالاً باید هر روز آن ها را شامپو کنید و اگر موهایتان خشک است، می توانید دفعات کمتری از شامپو استفاده کنید.

پرپشت کردن مو با این 5 تکنیک!

پرپشت کردن مو با این 5 تکنیک!

تکنیک های پرپشت شدن مو

1- فرق سر خود را تغییر دهید

اگر به مدت طولانی فرق سر خود را به سمت چپ باز کرده‌اید، بهتر است آن را به سمت راست یا فرق وسط تغییر دهید. اگر برای چندین سال جهت موها به یک سمت باشد، تغییر جهت آنها به لیفت مو کمک کرده و باعث می‌شود حجم و ساختار آن بیشتر به نظر برسد.

2- موهای‌تان را با مدلی کوتاه کنید که حجیم تر به نظر برسند

اگر موهایی نازک و کم حجم دارید، کوتاهی و مدل موی لایه ای را فراموش نکنید. به طور کلی، موی بلند باعث می‌شود تا موهای نازک، کم پشت تر، صافتر و نازک تر به نظر بیایند.

از این گذشته، موی بلند، وزن بیشتری دارد، بنابراین باعث می‌شود موهای شما جدا از هم ایستاده و بخش بیشتری از پوست کف سرتان دیده شود. بهترین انتخاب این است که موهای خود را کوتاه کرده و یا قد آنها را در حد متوسط نگه دارید، تا به این شکل، موهایتان به سمت پایین کشیده نشود.

همچنین آرایشگران برای پر حجم و پر پشت نشان دادن مو، مدل موی Layer (لایه ای) را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. برای داشتن حداکثر حرکت و حجم مو، بهتر است لایه ها به سمت داخل مو(نه در پایین مو و نزدیک به پوست سر) باشند.

3- پوست سرتان را ماساژ دهید

افزایش گردش خون می تواند محل رشد مو، یعنی فولیکول ها را در پوست سر تغذیه کند، به همین دلیل ماساژ راهی آسان، عالی و لذت بخش برای افزایش گردش خون است.

ماساژ پوست سر به صورت منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت کننده مو (ترجیحا روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره ای روی پوست سرتان مالش دهید

4- ماساژ کف سر با وازلین

برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید.

بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد و بر رشد سریع موی شما موثر خواهد بود.

5- با درجه حرارت کم سشوار بکشید

به طور کلی بهتر است از درجه حرارت کمتری برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. گرما می‌تواند موهای نازک شما را شکننده و خشک کند و در نهایت باعث ریزش آن‌ها شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان، موهایتان را به کمک هوا خشک کنید.

در زمان استفاده از سشوار و یا اتوی مو درجه حرارت را پایین بیاورید. هرچه درجه حرارت پایین‌تر باشد، برای موهای نازک بهتر است. موهای نازک شما برای حالت گرفتن، به درجه حرارت خیلی بالا نیاز ندارد.