کباب حسینی یک نوع از کباب‌های سنتی ایرانی است که از زمان‌های بسیار دور آن را درست می‌کردند. در گذشته برای درست کردن این کباب خوشمزه به جای سیخ چوبی از چوب درخت انار استفاده می‌شد. کباب حسینی به روش‌های مختلفی درست می‌شود که از انواع مشهور آن می‌توان به کباب حسینی مشهدی، کباب حسینی با گوشت گوساله، گوشت گوسفندی، گوشت مرغ یا بوقلمون و گوشت چرخ کرده اشاره نمود.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه کباب حسینی در 2 روش با گوشت گوساله و گوشت گوسفندی را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم پس همراه ما باشید.

مواد لازم

جهت درست کردن این کباب برای ۶ تا هشت نفر به یک کیلو گوشت، دو عدد پیاز، دو عدد فلفل دلمه ای، ۴ عدد گوجه فرنگی، ۱۰۰ گرم کرده، ۷۵ گرم روغن، فلفل سیاه و نمک و زعفران به مقدار لازم نیاز دارید.

دستور تهیه

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد اگر در تهیه این کباب می‌خواهید از سیخ‌های چوبی استفاده کنید می‌بایست ۳ تا ۴ ساعت آنها را در آب خیس کنید تا چوب نسوزد و باعث خراب شدن طعم کباب شما نگردد.

حالا گوشت‌ها را به صورت کبابی با ضخامت ۲ سانتی‌متر برش دهید و آنها را به مدت ۳ ساعت در پیاز خرد شده، نمک، فلفل، لیمو ترش، آب زعفران و دیگر موادی که نیاز است و طبق ذائقه شما می‌باشد قرار دهید.

سپس گوشت را درون سیخ وارد کنید به صورتی که یک تکه گوشت باشد و یک تکه پیاز اگر می‌خواهید فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید می‌توانید آن را مابین گوشت و پیاز قرار دهید.

حالا سیخ‌ها را درون تابه قرار داده و پیش از آنکه در تابه را بگذارید پیاز و گوجه‌های حلقه حلقه شده را درون تابه قرار دهید
در آخرین مرحله لازم است یک لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و دو قاشق رب هم به آن بیفزایید و سپس آن را روی حرارت به مدت یک ساعت قرار دهید تا کاملاً بخار پز شود. در آخر بر روی گوشت زعفران بریزید.

طرز تهیه کباب حسینی به روش خانگی با طعم بی نظیر/ غذای سنتی، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کباب حسینی به روش خانگی با طعم بی نظیر/ غذای سنتی، خوشمزه و مجلسی

نکات تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

افرادی هستند که دوست ندارند در تهیه این کباب از رب گوجه استفاده کنند اما توجه کنید در صورتی که رب گوجه فرنگی شما ترش باشد می‌بایست زعفران بیشتری به دستور تهیه این کباب بیفزایید.
در روش سنتی تهیه این غذای خوشمزه فلفل دلمه‌ای وجود ندارد ولی شما می‌توانید با اضافه کردن آن طعم کباب خود را خوشمزه‌تر کنید.
برای تهیه این کباب بهتر است از سیخ‌های چوبی کوچک استفاده شود که از درخت انار باشد که شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. در صورتی هم که چوب سیخ چوبی در دسترس نداشتید می‌توانید از سیخ‌های فلزی کوچک هم استفاده کنید.
☑شما می‌توانین غذای خوشمزه در وعده های ناهار و شام تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند

مواد لازم

 جهت تهیه این کباب برای ۶ تا ۸ نفر به ۱۰۰۰ گرم گوشت بره، ۵۰۰ گرم پیاز، ۲۵۰ گرم چربی، ۵۰۰ گرم گوجه فرنگی، ۲۵۰ گرم فلفل سبز، ۱۵۰ گرم کره و فلفل و نمک به مقدار لازم نیاز دارید.

طرز تهیه کباب حسینی

در اولین مرحله لازم است گوشت را به قطعاتی با اندازه‌ای به قطر ۲ سانتی‌متر برش داده و سپس درون سیخ‌ها یک تکه گوشت، یک تکه چربی سپس پیاز و فلفل قرار دهید. طول سیخ‌ها برای تهیه این کباب می‌بایست بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر باشد.

در ته تابه یک ردیف پیاز و گوجه بگذارید و سپس یک سیخ گوشت و پس از آن یک ردیف گوجه و یک ردیف گوشت قرار داده، ادامه دهید تا ظرف شما پر شود.
حالا شعله زیر قابلمه را به صورت ملایم روشن کنید و در آن را بگذارید اجازه دهید تا گوجه فرنگی‌ها خشک شود اگر گوشت شما پخته نشده بود می‌توانید به آن مقداری آب اضافه کنید.

برای خوشمزه شدن آن کمی نمک به آن بیفزایید. هنگامی که کباب شما آماده شد نباید هیچ گونه آبی داشته باشد.
اگر طعم کره را می‌پسندید می‌توانید آن را به صورت تکه‌های برش داده و بین سیخ‌های کباب قرار دهید. با توجه به ذائقه خود می‌توانید اندازه‌های پیاز را بزرگ یا کوچک کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید پس از پخته شدن گوشت به آن مقداری آب انگور ترش نیز بی‌افزایید.