با توجه به اینکه بیسکویت جو انجیری در ترکیب آن مواد خوبی به کار گرفته میشود ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند برای کسانی که دارای رژیم لاغری هستند و می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند گزینه مناسبی باشد. همچنین با این بیسکویت در وعده ی ساده یا رژیمی خود تنوع ایجاد کنید از این خوشمزه لذت ببرید. خانوم ها و آقایان علاقه مند با ما همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت جو انجیری را یاد بگیرید.

مواد لازم

1/2 پیمانه (105 گرم) شکر قهوه ای
3/4 پیمانه (95 گرم) آرد همه منظوره
1/2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
1/4 قاشق چای خوری نمک
1/2 قاشق چای خوری پوست لیمو یا پوست پرتقال رنده شده
3 قاشق غذاخوری (35 گرم) شکر سفید
1/4 قاشق چای خوری دارچین (اختیاری)
1/2 پیمانه (113 گرم) کره سرد، به قطعات کوچک تقسیم بشه
1 پیمانه (95 گرم) جو پرک شده
1/2 قاشق پای خوری عصاره وانیل خالص
2 قاشق غذاخوری شیر
1 پیمانه (150 گرم) انجیر خشک
2/3 پیمانه (160 میلی لیتر) آب

طرز تهیه بیسکویت‌های جو انجیری

– در ابتدا می‌بایست بکینگ پودر، آرد، شکر، نمک و دارچین را درون غذاساز ریخته و کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. سپس کره‌ای که از قبل سرد شده را به صورت قطعه قطعه در بیاورید به مواد مخلوط کن اضافه کنید و آن را به صورت پالس بزنید تا مانند بیسکویت خرد شده بشود.

اگر شما غذاساز ندارید و می‌خواهید این بیسکویت را با دست درست نمایید. می‌بایست با استفاده از یک پیستری بلندر یا دو عدد چاقو یا چنگال به روش نوک انگشتی کره را با مواد خشک به شکل خورده بیسکویت در بیاورید نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد، نباید کره مصرفی شما نرم و ذوب شود و با مواد ترکیب گردد. پس اگر شما این بیسکویت را با دست خود درست می‌کنید دقت کنید نباید با کف دست شما ارتباط و تماس داشته باشد.

– حالا در این مرحله شما شیر، وانیل و جو پرک را هم به غذاساز اضافه کنید و به حالت پالس بزنید تا این مواد شکل خمیری به خود بگیرند. خمیری که به دست آورده‌اید را مابین دو ورقه کاغذی به ضخامت ۶ میلیمتر قرار دهید و آن را باز کنید. بدین صورت که ابتدا یک تکه ورقه کاغذ روغنی را بر روی میز قرار داده خمیر را بر روی آن بگذارید با کف دست آن را به شکل دیسک درآورید. در حینی که شما در حال وردنه کردن هستید ممکن است کاغذ روغنی چروک شود در چنین مواقعی کاغذ را برگردانید اما اگر مقدار کمی چروک شد می‌توانید کاغذی که چروک شده را بردارید و دوباره بگذارید تا صاف شود.

– هنگامی که کار وردنه کردن شما به اتمام رسید خمیر را به همان شکل درون سینی قرار داده و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت و خنک شود. اگر شما زمان کمی دارید و می‌بایست این بیسکویت خوشمزه را با سرعت درست کنید می‌توانید آن را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید.

هنگامی که شماخمیر بیسکویت خود را به این روش باز می‌کنید دارای دو حسن می‌باشد:اول اینکه در این مواقع نیاز نیست که شما آرد اضافی به خمیر بیسکویت خود اضافه کنید تا به  وردنه نچسبد و باعث می شود که کوکی شما بهتر گردد. دوم این کار سریع انجام می شود.

– پس از گذشت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه وقتی که خمیر شما کاملاً سرد شد آن را از یخچال خارج کنید و لایه رویی کاغذ روغنی را برداشته و شروع به قالب زدن نمایید. چون شما می‌خواهید بین بیسکویت‌ها فیلینگ قرار دهید پس بهتر است اندازه خمیرهای شما یک شکل و یک اندازه باشد. هنگامی که شما خمیر را از یخچال بیرون می‌آورد و شروع به قالب زدن می‌کنید این روش بسیار راحت می‌باشد  چرا که خمیر شما کاملاً سفت است.

– حالا سینی فر خود را بردارید درون آن یا کاغذ روغنی بگذارید یا با کمی کره یا روغن سطح آن را چرب کنید و بیسکویت‌ها را بر روی سینی بچینید. فاصله‌ای که باید بین هر کوکی با کوکی دیگر وجود داشته باشد ۵ سانتی‌متر می‌باشد. چون هدف ما این است که کوکی‌های ما همه به یک اندازه باشند پس بهتر است قبل از پختن آن بار دیگر ۱۵ دقیقه بیسکویت‌ها را درون یخچال قرار دهید.

– شما می‌بایست در این مدت فر خود را روشن کرده و آن را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. کوکی‌های خود را برای مدت زمان ۱۲ تا ۱۴ دقیقه درون فر بگذارید تا اطراف خارجی کوکی‌ها طلایی شود. کوکی‌ها را از فر خارج کرده و فرصت دهید تا خنک شود.