هنگامی که شما بخواهید یک بستنی موزی خانگی درست کنید به یک عدد موز تازه نیاز دارید که در مدت زمان نیم ساعت این بستنی خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه بستنی موزی عبارت است از موز تازه یک عدد و بستنی!.

طرز تهیه بستنی موزی خانگی در یک ساعت

برای درست کردن این بستنی خوشمزه لازم است پوست موز را کنده آن را به صورت حلقه حلقه در بیاورید. کف سینی یا صفحه پلاستیکی خود بچینید بدون اینکه تکه‌های موز برای دیگر تلنبار شدند.
حالا سینی را به مدت دو ساعت درون فریزر قرار داده تا حلقه‌های موز کاملاً یخ بزند. حلقه‌های یخ زده موز را اکنون درون مخلوط کن ریخته و تا زمانی که ماده خامه به شکل بستنی درآمد آن را خوب مخلوط نمایید.

نکات تکمیلی

بستنی موزی یکی از انواع دسر می‌باشد که حدود ۱۰ دقیقه تهیه مواد اولیه آن زمان می‌برد و شما می‌توانید آن را به عنوان میان وعده و دسر استفاده کنید. دستور تهیه که در این مطلب برای شما ارائه شده است برای یک نفر کافی است.

طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی

بستنی موزی شکلاتی یکی از بستنی‌های خوشمزه می‌باشد که طعم خاص و منحصر به فرد دارد که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را به روشی که در این مطلب ارائه شده تهیه کنید و از خوردن آن سیر نخواهید شد.

مواد لازم

موز: ۳ عدد

پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو یا پسته خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

شکلات صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی موزی شکلاتی

– مرحله اول؛ لازم است پوست موزها را کنده و درون کیپ زیپ قرار دهید و به مدت ۸ ساعت درون فریزر بگذارید، هنگامی که موزها یخ زد از فریزر بیرون آورده و درون میکسر یا غذاساز ریخته آنقدر مخلوط کنید تا کاملاً پوره شود.

– مرحله دوم؛ یک ظرف مناسب انتخاب کنید نصف پوره موز را درون آن بریزید. باقیمانده پوره موز که درون میکسر است را به آن شکر، شکلات صبحانه و پودر کاکائو اضافه می‌کنید و دوباره مخلوط نمایید تا کاملاً یک دست شود،  حال آن را از درون میکسر خالی کنید و به هر دو ظرف گردو یا پسته پودر شده اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. ظرف‌هایی که درون آنها پوره‌های موز را ریخته‌اید سلفون یا پلاستیک بکشید که بوی غذا نگیرند

– مرحله سوم؛ به مدت دو ساعت ظرف ها را درون فریزر قرار دهید تا مواد بستنی شکل بگیرند. مواد را از فریزر خارج کنید با قاشق هم زده تا بافت آن به خود هوا بگیرد و حجیم‌تر گردد،سپس مجدداً آنها را درون فریزر قرار دهید و دو ساعت بعد هم، همین کار را انجام بدهید، زمانی که این مواد به مدت ۵ ساعت درون فریزر ماند آنها را از فریزر خارج نمایید.

حالا ظرف مناسب سرو خود را بردارید و با اسکوپ ساز، بستنی که درست شده را شکل دهید و در ظرف دلخواه خود قرار دهید.

شما می‌توانید برای تزیین بستنی از پودر کاکائو استفاده کنید و یا میوه‌های مختلف را برش داده و روی بستنی خود قرار دهید و سرو نمایید. امیدوارم این بستنی خوشمزه و راحت را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.