یکی ازشیرینی‌های پرطرفدار که طرز تهیه آسانی دارد شیرینی کشمشی می‌باشد. ما در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی کشمشی را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

با توجه به اینکه مواد اولیه شیرینی کشمشی در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود روش تهیه آن هم بسیار آسان است. پس شما می‌توانید آن را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

  • تخم مرغ 2 عدد متوسط
  • پودر قند 200گرم
  • روغن جامد 100گرم
  • روغن مایع 10 گرم
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • آرد 150 گرم
  • کشمش حدود 80 تا 100گرم

روش تهیه شیرینی کشمشی

مرحله اول پخت شیرینی کشمشی

در مرحله اول پودر شکر و پودر قند را درون یک ظرف مناسب ریخته و با روغن جامد و روغن مایع به خوبی هم می‌زنیم. از همزن می‌توانید استفاده کنید و در حدود سه تا ۴ دقیقه این مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند و رنگ سفید به خود بگیرند.
در اینجا باید دقت کنید که از دور کند همزن استفاده کنید چون مواد خشک هستند و هنگامی که مقداری با روغن مخلوط شدند و حالت نرم پیدا کردند می‌توانید از دور تند هم استفاده کنید.
وقتی که این مخلوط سفید رنگ شد تخم مرغ‌ها را دانه به دانه به مواد اضافه می‌کنیم.
۳۰ ثانیه زمان می‌دهیم یعنی هنگامی که تخم مرغ اول به خوبی مخلوط شد پس از گذشت ۳۰ ثانیه تخم مرغ بعدی را به مواد اضافه می‌کنیم در همین حین وانیل را هم به مواد اضافه کردیم.
وانیل هایی که در بازار وجود دارند دو نوع هستند. وانیل‌های خالص و وانیل‌های شکری، اگر شما در تهیه این شیرینی از وانیل‌های شکری استفاده می‌کنید می‌بایست به میزان دو برابر استفاده شود در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کرد چون باعث می‌شود که مزه شیرینی تلخ شود.

مرحله اضافه کردن آرد در پخت شیرینی کشمشی

هنگامی که دومین تخم مرغ را مخلوط کرده‌اید آرد را با دور کند همزن به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.
به طوری که فقط مواد آن با هم مخلوط شود پس از آن کشمشی را که از قبل تهیه، شسته و آماده کردیم با مقدار کمی آرد به مواد  اضافه می‌کنیم و با قاشق هم می‌زنیم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه

طرز تهیه شیرینی کشمشی

اگر قصد این را دارید که شیرینی کشمشی شما کشمش بیشتری داشته باشد می‌توانید میزان آن را تا ۱۰۰ گرم افزایش دهید دقت کنید که میزان آن کمتر از ۸۰ گرم نشود.
در روی سینی فر کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و نیاز نیست که به کف سینی یا کاغذ روغن بمالید. حالا با یک قاشق مرباخوری به مقدار کم و با فاصله‌های منظم شیرینی را بر روی سینی قرار می‌دهیم.
حالا سینی را درون فر که از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 12 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی کشمشی ما پخته شود.
دقت کنید هنگامی شیرینی را از فر خارج کنید که طلایی رنگ شود.

 نکات تکمیلی در مورد شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی در دسته کیک و شیرینی می‌باشد و نوعی شیرینی خشک به حساب می‌آید.
زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدوداً ۴۰ دقیقه و زمان پخت آن ۱۰ دقیقه می‌باشد
از این شیرینی می‌توانید به عنوان میان وعده و یا حتی به عنوان دسر استفاده کنید. مواد لازم در این مطلب برای ۱۰ نفر در نظر گرفته شده است.