?خورش بادمجان یکی از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی می باشد. این خورش سرشار از ویتامین C، ویتامین K، نیاسین، ویتامین B6، منگنز، مس و منیزیم است. بادمجان موجود در این خورش فشار خون را کاهش می دهد و از مشکلات کلیوی پیشگیری می نماید. علاوه بر این، به درمان یبوست، کبد چرب و کم خونی تا حد زیادی کمک می کند. این خورش خوشمزه و محبوب در ایران به روش های مختلفی تهیه می شود. تعدادی از افراد آن را بدون گوشت درست می کنند.

با این روش خورش بادمجان را خوشمزه تر از همیشه بپزید

با این روش خورش بادمجان را خوشمزه تر از همیشه بپزید

روش تهیه ی ?خورش ?بادمجان با ورژن جدید

برخی در تهیه ی خورش بادمجان از لپه استفاده می کنند و برخی بدون لپه آن را درست می کنند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ی یک خورش بادمجان متفاوت و بسیار خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر علاقه دارید طرز تهیه ورژن جدیدی از خورش بادمجان را یاد بگیرید با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجان (مخصوص ۴ نفر):

  1. گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  2. بادمجان ۴-۵ عدد
  3. رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  4. پیاز ۲ عدد
  5. غوره ½ فنجان
  6. زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  8. زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش بادمجان با ورژن جدید:

بادمجان ها را حلقه حلقه کنید و سرخ نمایید. گوشت چرخ كرده را با پياز رنده شده و نمک، فلفل و ادويه كاری مخلوط کنید و ورز دهید. سپس مانند كتلت كوچک آن را سرخ کنید. رب گوجه و كمی سماق را مخلوط نمایید و روی گوشت های در حال سرخ شدن بریزید تا كمی رب تفت داده شود.

پس از آن مقدار كمی آب جوش بریزید و اجازه دهید مواد به مدت ١٥ دقيقه پخته شوند. حالا بادمجان های سرخ شده رو بوسيله ی خلال دندان يكی زير و يكی روی گوشت قرار دهید و بگذارید كمی ديگر پخته شوند. سپس خورش را در ظرف مخصوص بکشید و بعد آن را تزيين کنید. لازم به ذکر است که یکی از فوت و فن های پخت خورش بادمجان استفاده از غوره تازه می باشد که باعث خوشمزه تر شدن خورشت می شود. پس بهتر است از آن در پخت خورش بادمجان استفاده کنید.