اگر به دنبال یک ترشی متفاوت و خوش طعم هستید، پیشنهاد ما به شما ترشی موز است. این ترشی خوشمزه به آسانی و در کوتاهترین زمان درست می شود و طعم بسیار دلپذیری دارد، به طوری که با یکبار امتحان کردن، مشتری دائم آن خواهید شد.

موز حاوی کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین های گروه B، ویتامین C و A است. این میوه ی خوشمزه به سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن کمک می کند و از بیماری هایی نظیر کم خونی، زخم معده، دیابت و … جلوگیری می نماید.

معمولا موز را به تنهایی مصرف می کنند و یا در برخی از دسرها، کیک ها و یا شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر کسی از آن برای تهیه ترشی استفاده می کند.

این بار قصد داریم روش درست کردن سه ترشی خوش طعم را با این میوه ی لذیذ آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش تهیه سه ترشی خوشمزه با موز

روش تهیه سه ترشی خوشمزه با موز

روش تهیه ی ترشی موز با دارچین

مواد لازم :
زردچوبه ۱ قاشق غذا خوری
موز ۱ کیلو
دارچین ۱ قاشق غذا خوری
نمک ۱/۵ قاشق غذا خوری
سرکه به میزان لازم
پودر گل سرخ ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه:
از موزهای سفت و تازه برای تهیه ترشی استفاه کنید. موزها را حلقه ای برش بزنید و رویشان نمک بپاشید و 3 – 4 ساعت زمان بدهید تا آب بیندازند و نرم شوند. دارچین، زردچوبه و پودر گل سرخ را با سرکه مخلوط کنید. موزها را در شیشه مناسب بریزید و رویشان را با مخلوط سرکه پر کنید و در شیشه را ببنید. ترشی موز را در یخچال بگذارید. بعد از یک هفته آماده است. برای تهیه این ترشی می توانید از مخلوط موز و انبه هم استفاده کنید. اگر طعم سیاه دانه را دوست دارید میتوانید از آن در ترکیب ترشی استفاده کنید.

روش تهیه ی ترشی موز و انبه

مواد لازم:
موز ۲ عدد
انبه ۱ کیلو گرم
شکر ۱/۴ پیمانه
سرکه سفید به مقدار لازم
نمک، فلفل قرمز، پودر دارچین ۱ ق چای خوری
زنجبیل رنده شده ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه:
انبه را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. یک عدد موز را به همراه انبه در مخلوط کن ریخته و پوره کنید و موز دیگر را به صورت نگینی خرد نمایید. در صورت تمایل میتوانید مقداری از انبه ها را هم به جای پوره کردن نگینی خرد کنید. زنجبیل را پوست گرفته و رنده کنید. اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید میتوانید از پودر زنجبیل استفاده کنید. پوره میوه را با شکر، پودر دارچین، فلفل قرمز، نمک و زنجبیل رنده شده مخلوط کنید. میوه های نگینی خرد شده را به پوره اضافه کرده و داخل شیشه بریزید. روی مواد را با سرکه پر کنید و در شیشه را ببندید و در یخچال بگذارید. بعد از یک ماه ترشی شما آماده است.

روش تهیه ی ترشی موز و سیب

مواد لازم :
موز ۲ عدد (۴۰۰ گرم)
سیب سبز (نگینی خردشده) ۲ عدد (۳۰۰ گرم)
شکر ۴/۱ پیمانه (۲۶ گرم)
نمک ۱ قاشق چای خوری (۷ گرم)
زنجبیل تازه (رنده شده) ۱ قاشق چای خوری (۵ گرم)
دارچین (پودر شده) ۱ قاشق چای خوری (۳ گرم)
سرکه سفید به مقدار لازم

طرز تهیه:
سیب را پوست گرفته و خرد کنید. موز را می توانید به صورت پوره شده یا خرد شده به سیب اضافه کنید. شکر، نمک و ادویه ها را اضافه کرده و با مقداری سرکه مخلوط کنید. تمام مواد را داخل شیشه ریخته و رویش را با سرکه پر کنید.

منبع:بیتوته