حداقل یکی از وعده های غذایی روز را غذای تند بخورید تا شادتر و سالم تر زندگی کنید. غذای تند علاوه بر فواید زیادی که برای پیشگیری از بیماری ها و سلامت اعضای حیاتی بدن دارد میتواند باعث ترشح هورمون شادی در بدن شود و احساس شادمانی و رضایت از زندگی به شما بدهد. بعضی شایعاتی مثل غذای تند برای معده ضرر دارد و از این قبیل کاملا اشتباه است و برعکس تاثیر آن بر سلامت معده و قلب ثابت شده است همچنین غذای تند از زخم معده جلوگیری میکند. در ادامه 10 فایده ی فوق العاده ی خوردن غذای تند را بخوانید.

فهرست دسترسی سریع

به 10 دلیل باید غذای تند بخورید!

به 10 دلیل باید غذای تند بخورید!

فواید غذای تند?

1- کاهش وزن:

کپسایسین موجود در فلفل عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده و به بدن کمک می‌کند تا کالری‌ها را سریع‌تر بسوزاند. این ترکیب شیمیایی با افزایش حرارت بدن نقش مهمی را در افزایش ضربان قلب ایفا می‌کند. علاوه برآن، تحقیقات نشان داده افرادی که غذاهای تند می‌خورند معمولاً مقدار کمتری غذا می‌خورند و مقدار وزنشان را بیشتر تحت کنترل دارند.

ادویه‌هایی مثل دارچین می‌تواند سطح قند خون شمارا تنظیم کند و درنتیجه باعث می‌شود که هوستان را کنترل کنید. ادویه‌های دیگری مانند ریحان، میخک، اسطوخدوس، پونه کوهی، بادرنجبویه، نعنا و گشنیز می‌توانند به تنظیم کردن قند خون کمک کنند.

2- کاهش استرس و افسردگی:

فلفل‌های قرمز، سطح هورمون اندورفین و سرتونین را افزایش داده و باعث حذف درد می‌شوند و به این ترتیب فرد احساس راحتی می‌کند. این هورمون‌ها ضد استرس و افسردگی هستند.

3- کاهش خطر ابتلا به سرطان:

مصرف منظم غذاهای تند، احتمال خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد. ترکیب کپسایسین رشد سلول‌های سرطانی را کند کرده و در بسیاری موارد، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

4- افزایش متابولیسم:

راه‌های مختلفی برای بالا نگه‌داشتن متابولیسم وجود درد. طبق تحقیقات، استفاده از فلفل قرمز باعث می‌شود  سوخت بدن خود را بالا نگه‌دارید. این ادویه هم می‌تواند اشتهای شمارا تنظیم کند. اگرچه فلفل قرمز ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما ادویه به‌تنهایی نمی‌تواند جایگزین ورزش منظم باشد. اگر می‌خواهید متابولیسم بدن خود را تمام‌روز بالا نگه‌دارید، با تمرینات و ورزش‌ها قدرت و توده عضلانی خود را تقویت کنید.

5- بهبود گردش خون:

غذاهای تند سرعت گردش خون را افزایش داده و فشارخون را کاهش می‌دهند. فلفل‌های چیلی از آن جا که حاوی ویتامین آ و ث هستند باعث تقویت دیواره رگ‌های خونی نیز می‌شوند.

6- بهبود سلامت قلبی

محققین مشاهده کرده اند که خطر کمتری از حملات قلبی و سکته در فرهنگ هایی وجود دارد که در آن مردم غذای تند می خورند. همچنین کشف کردند که مواد اولیه فعال در فلفل چیلی، به کاهش کلسترول پلاسما کمک می کنند.

7- عمر ببیشتر:

اگر بخواهید ۱۰۰ سال زندگی کنید، می‌توانید در غذاهایتان ادویه استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و مرکز ملی و کنترل بیماری‌ها، خوردن غذای تند به مدت شش یا هفت روز در هفته می‌تواند خطر مرگ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

محققان می‌گویند که نمی‌توانند بگویند که به طور مستقیم غذای تند بر طول عمر طولانی ربط دارد و مطالعات بیشتری باید برای تایید این یافته‌ها انجام شود؛ با این حال، آنها بر این باورند که مصرف منظم غذای تند می‌تواند عوامل خطر مرگ مانند سرطان، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

8- بهبود تنفس:

غذاهای تند، مانند یک اکسپکتورانت عمل کرده و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به آسم، برونشیت‌های مزمن، سینوزیت و دیگر بیماری‌های تنفسی هستند توصیه می‌شود.

9- جذب بیشتر مواد مغذی:

شما به احتمال زیاد از این استراتژی ها برای دریافت مواد مغذی بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنید. حالا می توانید ادویه ها را به لیست غذایی خود اضافه کنید و از کمبود مواد مغذی جلوگیری کنید. فلفل سیاه مثال خوبی است. نشان داده شده است که جذب کورکومین و مواد مغذی را افزایش می دهد و می تواند به افزایش فراهمی زیستی داروها نیز کمک کند.

10- بهبود کیفیت خواب:

محققان استرالیایی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم غذاهای تند مصرف می‌کنند، راحت‌تر به خواب رفته و زودتر و سرحال تر، از خواب بیدار می‌شوند.