توت سفید،این میوه خوشمزه و شیرین دارای فواید بسیاری برای سلامتی است.این میوه دردسته گیاهان باارزش دارویی طبقه بندی شده است و زیست بوم آن شمال کشور چین است.

از خواص فروان توت سفید می توان به تقویت چشم ها،رشد ناخن،جلوگیری از افسردگی،رفع درد دندان،درمان عفونت چشم،درمان خون ریزی بینی،درمان سفیدی زودرس مو،درمان سرگیجه،درمان روماتیسم و درمان بی اختیاری ادرار اشاره کرد؛زیرا پوست،میوه و برگ درخت توت سفید دارای مقدار بالایی فلانوئید و مواد مهم دیگر مثل:آهن،کلسیم،پروتئین و ویتامینC است.

ارزش غذایی ۱۰۰گرم توت سفید به صورت زیر است:

  • فیبر:۷/۱ گرم
  • چربی:۳/۰ گرم
  • پروتئین:۴/۱ گرم
  • کربوهیدرات:۸/۹ گرم
  • کالری:۴۳

درادامه می خواهم بعضی از فواید توت سفید را بررسی کرده و بااین میوه خوشمزه بیشتر آشنایتان کنم.

میوه ای سفید و خوشمزه با خواص شگفت انگیز

میوه ای سفید و خوشمزه با خواص شگفت انگیز

خواص توت سفید برای پوست

کسانی که پوستی حساس یا خشک دارند می توانند از روغن برگ توت سفید برای درمان پوست خود کمک بگیرند،توت سفید به دلیل داشتن ویتامینC و آنتی اکسیدان ها به کمترشدن و رفع چین و چروک های پوست کمک کرده و منجربه جوان سازی پوست می شود و علاوه برآن موجب پاکسازی پوست بدن و ازبین رفتن لکه های تیره ی پوست صورت نیز می تواند مؤثر باشد.

فواید توت سفید برای مو

اگر از ریزش موهای خود رنج می برید یا رشد موهایتان کند است،با آب توت سفید کف سر و موهایتان را ماساژ دهید؛زیرا به دلیل روی و آهن فراوان موجود درآن موجب تقویت و افزایش رشد موهایتان می شود.

توت سفید و خاصیت ضدالتهاب بودنش

توت سفید با دارابودن این فایده می تواند به درمان آرتروز،سندروم روده تحریک پذیر،میگرن،نقرس و التهاب مزمن کمک شایانی بکند.

خواص توت سفید برای دیابتی ها

همان طور که می دانید فایده مهم و مشهور این میوه ی شگفت انگیز این است که موجب قطع و یا کندشدن پردازش قند در بدن می شود که در بهبود دیابت نقش بسزایی دارد.

ای سفید و خوشمزه با خواص شگفت انگیز

خواص توت سفید برای تصفیه خون

این میوه ی بدون هسته باعث پاکسازی خون جاری در بدنتان شده و تولید خون را نیز افزایش می دهد.

فواید توت سفید برای قلب

توت سفید می تواند به صحت و سلامتی قلب کمک کند و سبب افزایش سطح چربی های خوب و مفید خون یعنی(HDL) شود و مقدار کلسترول را به خوبی کاهش می دهد پس درنتیجه این میوه قادر به جلوگیری از خطر ابتلا به حمله قلبی،سکته مغزی،آترواسکلروز و بیماری قلبی می باشد.

خواص توت سفید برای افسردگی

توت سفید به دلیل داشتن میزان قابل توجهی ویتامینB در درمان استرس،عصبانیت،اضطراب و هیجان بسیار مؤثر است و پوست درخت این میوه دارای خاصیت ضدافسردگی است که می توان به صورت دم کرده یا چای از آن بهره مند شد البته افرادی که از قبل قرص ضدافسردگی مصرف می کنند حتماً قبل از استفاده از پوست درخت توت با دکترمتخصص مشورت کنند.

خواص توت سفید برای دستگاه گوارش

اگر دچار یبوست هستیدحتماً ناشتا توت سفید میل کنید.این میوه سرشار از فیبر است و بنابرآن به هضم غذا کمک می کند و موجب رفع نفخ شکم می شود.

فواید توت سفید برای سرماخوردگی

توت سفید می تواند سبب درمان سرماخوردگی و آنفولانزا شود؛زیرا سرشار از ویتامینC است.

خواص توت سفید برای یادگیری و حافظه

عصاره برگ توت تأثیر مثبتی برروی حافظه و عملکرد مغز می گذارد و همچنین به خاطر تحریک فعالیت عصبی می تواند به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک کند.

خواص توت سفید برای کم خونی

مصرف توت سفید برای افراد کم خون واجب است؛زیرا از میزان بالایی آهن برخوردار می باشد.

خواص توت سفید برای فشارخون

توت سفید حاوی آنتی اکسیدانی به نام رزوراترول است که مانند وازودیلاتور عمل کرده و اسیدنیتریک را کم می کند و باعث شل شدن رگ های خونی شده و به پایین آمدن فشارخون بالا کمک می کند.

فواید توت سفید برای کلیه و کبد

توت سفید کلیه هارا تقویت کرده و به کبد برای دفع بهتر سموم یاری می رساند.

درآخر یکی دومورد از مضرات توت سفید را خدمتتان عرض میکنم افراط در خوردن آن می تواند موجب اسهال و دل درد شود و علاوه برآن خوردن توت برای خانم های باردار احتمال بروز حساسیت دارد و توصیه ام به افراد گرم مزاج این است که بعداز خوردن توت سفید از مصرف مصلح آن یعنی سکنجبین غافل نشوند.