پودر لیموترش یکی از چاشنی های شناخته شده، مفید و خوشمزه است که میتوانیم از آن در تهیه غذا ها، دسر ها و حتی نوشیدنی ها استفاده کنیم. این ماده که از خشک کردن و آسیاب کردن پوست لیمو ترش و معطر بدست می آید، یک ماده همه کاره محسوب می شود که در تهیه انواع غذا ها کاربرد دارد. پودر لیمو به علت داشتن طعم ترش و قوی، یادآور لیموی تازه است و منبع خوبی برای ویتامین c و فیبر محسوب می گردد.

طرز تهیه پودر لیموترش

طرز تهیه پودر لیمو

مواد لازم برای تهیه پودر لیمو در خانه:

لیمو ترش: ۶ عدد

دستگاه خشک کن غذا یا فر

مخلوط کن یا آسیاب قهوه

یک ظرف در بسته

طرز تهیه پودر لیمو در خانه:

ابتدا لیموترش ها را شسته و خشک می کنیم. سپس با یک چاقوی تیز پوست لیموها را بصورت نوارهایی نازک و تا حد امکان بدون قسمت سفید اطراف لیمو میبریم و درون سینی پخت یا خشک کن می گذاریم. اگر از خشک کن استفاده میکنید، پوست لیمو ها را با درجه ی ۱۲۵ درجه ی فارنهایت و به مدت ۶ تا ۸ ساعت درون آن خشک نمایید.

همچنین اگر از فر استفاده میکنید، دمای آن را روی ۱۵۰ درجه تنظیم نموده و به مدت ۲ تا ۳ ساعت و تا خشک شدن پوست ها آنها را بپزید. فراموش نکنید که برای پخت پوست لیمو ها در فر حتما از کاغذ روغنی استفاده کنید.

پس از خشک شدن پوست ها می بایست آنها را درون مخلوط کن یا آسیاب قهوه آسیاب نمایید تا پودر شده و ریز ریز شوند. پودر لیموی شما آماده است! برای ماندگاری بالا آن را درون یک ظرف دربسته و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. نوش جان!