هلو یکی از محبوب ترین میوه های فصل بهار و تابستان است. این میوه خوش طعم حاوی ویتامین A، ویتامین B3، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم و آهن است. هلو به دفع سموم بدن و پاکسازی روده و دستگاه گوارش کمک می کند. این میوه احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد و در بهبود استرس موثر است. علاوه بر این، هلو در سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم دفاعی بدن، کاهش میزان کلسترول بد خون، درمان التهابات بدن، کاهش وزن و تقویت استخوان ها و دندان ها نقش بسزایی دارد.

مربای تابستانی بسیار خوشمزه | موثر در بهبود استرس و سلامت قلب

مربای تابستانی بسیار خوشمزه | موثر در بهبود استرس و سلامت قلب

روش تهیه ی مربا هلو

از هلو در تهیه کیک، دسر، مارمالاد، لواشک و مربا استفاده می شود. مربای هلو یکی از خوشمزه ترین مرباهای تابستانی است که می توانید آن را در منزل هم درست کنید. در ادامه روش تهیه مربا هلو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. اگر دوست دارید روش تهیه این مربا را یاد بگیرید، با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای هلو

  1. شكر 1 كيلو
  2. آب 3 پيمانه
  3. بادكا 1/4 پيمانه
  4. هلو 1 كيلو
  5. خلال بادام 1/4 پيمانه
  6. وانيل شكري 1/4 قاشق چايخوري
  7. آب ليموي تازه 1/4پيمانه

طرز تهيه مربا هلو

يك كيلو شكر را با سه پيمانه آب و بادكا روي حرارت ملايم قرار دهید تا قوام آيد. پس از قوام آمدن، حرارت را خاموش کنید. براي انتخاب هلو بهتر است، هلوهایی را انتخاب کنید كه رنگ زرد زعفراني داشته باشند. سپس هلوها را پوست گرفته و برش دهید. پس از آن هلو ها را به همراه خلال بادام در شيشه بریزید و شربت را روي آن ريخته و درب شيشه را محكم ببندید. در قابلمه اي مقداري آب بریزید و شيشه را درون آن قرار دهید، به طوري كه تا سه چهارم شيشه را آب بگيرد. پس از آن شیشه را روی حرارت قرار دهید. زماني كه آب به جوش آمد، حرارت را ملايم کنید و اجازه دهید حدود بيست دقيقه شيشه در آب بجوشد. پس از گذشت اين مدت، شیشه را از آب داغ بيرون آورید و درب آن را باز كنيد. وانيل و آب ليمو را به آن اضافه كنيد و درب شيشه را محكم ببنديد. مجددا آن را در آب جوش قرار دهيد و بعد از چند جوش از آب بيرون آوريد.