تارت های میوه ای یکی از خوش طعم ترین و مقوی ترین دسرها می باشند که شباهت زیادی به کیک های بدون پف دارند. از تارت های میوه ای می توان به عنوان عصرانه یا میان وعده استفاده نمود. علاوه بر این، از آن ها می توان برای پذیرایی از مهمان ها در تولد، مجالس و دورهمی ها نیز استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم روش تهیه ی تارت پرتقال را به شما آموزش دهیم.

این تارت خوش طعم به دلیل داشتن پرتقال به بهبود سیستم دفاعی بدن، تنظیم فشار خون، سلامت پوست و تقویت قلب کمک می کند و به طور کلی در سلامت بدن نقش بسزایی دارد.

دسر میوه ای لذیذ مخصوص فصل زمستان

دسر میوه ای لذیذ مخصوص فصل زمستان

روش تهیه ی تارت پرتقال

مواد لازم:

  1. پوسته (خمیر) پای به اندازه ی یک قالب
  2. آب پرتقال تازه 1 فنجان
  3. پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری
  4. شکر 1/2 پیمانه
  5. تخم مرغ 4 عدد
  6. خامه غلیظ 1/2 فنجان
  7. کره بدون نمک و ذوب شده 3 قاشق غذاخوری
  8. نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
  9. خامه فرم گرفته و برش های پرتقال برای تزئین (اختیاری)

دستور پخت تارت پرتقال

فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. خمیر پای را باز کنید و آن را در یک تابه تارت 9 اینچی قرار دهید و پهن کنید. برای قالب لبه های کوتاه درست کنید و با چنگال ته آن را سوراخ نمایید. در یک کاسه متوسط آب پرتقال، پوست پرتقال، شکر، تخم مرغ، خامه غلیظ، کره ذوب شده و نشاسته ذرت را با همزن بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط را در خمیر آماده شده بریزید و به مدت 30-35 دقیقه یا تا زمانی که فیلینگ بسته شود و پوسته قهوه ای طلایی گردد، بپزید. تارت را از فر خارج کنید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. پس از سرد شدن، تارت را حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید. در صورت تمایل می توانید روی تارت را با خامه فرم گرفته و برش های پرتقال تزیین کنید.

روش تهیه ی خمیر پای (پوسته ی پای) برای تارت پرتقال

پوسته پای یک خمیر شیرینی است که برای تهیه پوسته یا پایه بیرونی پای استفاده می شود. معمولاً از آرد، کره، آب و نمک تهیه می شود و بسته به دستور غذا می تواند خوش طعم یا شیرین باشد. در اینجا یک دستور العمل برای یک پوسته پای خانگی ساده آورده شده است، که می توانید در دستور بالا نیز از آن استفاده کنید.

مواد لازم تارت پرتقال

آرد همه منظوره 1 و 1/4 فنجان
نمک 1/2 قاشق چای خوری
کره بدون نمک، سرد و به قطعات کوچک برش دهید نصف فنجان
آب یخ 3-4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه تارت پرتقال

در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. کره سرد را به کاسه اضافه کنید و با استفاده از مخلوط کن شیرینی پزی یا انگشتان خود کره را در مخلوط آرد برش دهید تا شبیه خرده های درشت شود. 3 قاشق غذاخوری آب یخ را روی مخلوط بریزید و با استفاده از چنگال خمیر را با هم مخلوط کنید. در صورت نیاز یک قاشق غذاخوری آب یخ اضافه کنید تا خمیر یکدست شود. خمیر را به شکل یک توپ جمع کنید و آن را به صورت دیسک صاف کنید. آن را در نایلون بپیچید و حداقل 30 دقیقه قبل از باز کردن آن را در یخچال بگذارید. پس از آماده شدن برای استفاده، خمیر را روی سطح کمی آردپاشی شده قرار دهید و با وردنه آن را به شکل دایره ای به قطر حدود 12 اینچ در آورید. خمیر را به آرامی به ظرف پای منتقل کنید و لبه های آن را در صورت نیاز کوتاه کنید. پوسته پای خانگی شما اکنون آماده است تا با فیلینگ پای مورد علاقه شما پر شود و کاملاً پخته شود!