?کمپوت سیب یکی از مفیدترین و پرخاصیت ترین کمپوت ها می باشد. این کمپوت خوشمزه در زیبایی پوست نقش بسیار موثری دارد و سبب چاقی صورت می شود، بنابراین افرادی که صورت لاغری دارند با مصرف مکرر این کمپوت می توانند صورت خود را تپل و توپر نمایند. کمپوت سیب در درمان یبوست، بهبود سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت معده بسیار موثر است. این کمپوت عملکرد مغز و اعصاب را بهبود می بخشد و سرفه را درمان می کند. علاوه بر این، کمپوت سیب سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز می باشد.

با این کمپوت خانگی صوتت رو چاق کن!

با این کمپوت خانگی صوتت رو چاق کن!

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب

در این مطلب از سایت استار بورس قصد داریم روش پخت کمپوت سیب را آموزش دهیم. اگر دوست دارید این کمپوت خوشمزه را در خانه درست کنید، با ما همراه شوید.

  1. سیب کوچک 10 عدد
  2. شکر 10 قاشق غذاخوری سرپر
  3. گلاب 2 قاشق غذاخوری
  4. زعفران آبکرده ی غلیظ 2 قاشق غذاخوری

* به ازای هر سیب 1 قاشق غذاخوری شکر و 1 لیوان آب (البته اگر شیرین تر دوست دارید می توانید شکر بیشتری اضافه کنید)

روش درست کردن کمپوت سیب:

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی شعله ی گاز قرار دهید تا شکر حل شود. سیب ها را پوست بگیرید و هسته های آن ها را جدا کنید و به هر مدلی که دوست دارید، آن ها را خرد کنید و به شربت اضافه نمایید. زعفران و گلاب را هم اضافه کنید و حدود 20 دقیقه با شعله ی کم آن ها را بپزید و اجازه دهید تا سیب ها کمی نرم شوند، اما باز هم چک کنید که سیب ها زیاد نرم نشوند. برای بهتر شدن طعم کمپوت می توانید مقداری هل ساییده را به همراه زعفران و گلاب اضافه کنید. بعد از پخت سیب ها، اجازه دهید سرد شوند و آن ها را داخل ظرف شیشه ای درب دار تمیز و خشکی بریزید و درون یخچال نگهداری کنید. اگر دوست داشتید کمپوت شما شیرین تر شود، می توانید شکر بیشتری اضافه نمایید. در صورتی که دوست داشتید شربت کمپوت سیب شما غلیظ تر شود، می توانید پس از اینکه سیب ها به مقدار مورد نظر نرم شدند، آن ها را بیرون آورید و بگذارید تا شربت کمپوت غلیظ تر گردد.

نکاتی برای طرز تهیه ی کمپوت سیب:

• برای تهیه این کمپوت سعی کنید سیب های سالم و بدون لک را انتخاب کنید.

• در صورت تمایل می توانید مقداری هل ساییده شده را به آن اضافه کنید. اضافه کردن هل برای خوش عطر شدن کمپوت سیب است.

• می توانید سیب ها را پوست بگیرید و به صورت کامل یا به شکل دلخواه خرد کنید. سیب های کامل زمان پخت بیشتری لازم دارند.

• سیب ها برای تهیه ی کمپوت سیب نباید زیاد نرم شوند. البته باز هم سلیقه ای است.

• میزان شکر دست خودتان است می توانید آن را کم یا زیاد کنید.