می‌خواهیم طرز تهیه کتلت ذرت خوشمزه را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم و شما می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و از طعم خوشمزه و لذیذ آن لذت ببرید.
کتلت ذرت از جمله غذاهای خوشمزه ایرانی می‌باشد که بسیار خوش طعم است و به راحتی در منزل تهیه می‌شود. برای تهیه این کتلت خوشمزه می‌توان از کنسرو ذرت و یا ذرت یا کنسرو بخارپز استفاده نمود.

طرز تهیه کتلت ذرت خوشمزه

کتلت از جمله غذاهایی می‌باشد که در مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را تهیه کرد. در مواقعی که شما زمان لازم برای پخت غذا را ندارید بهتر است از کتلت ذرت برای وعده ناهار و یا شام استفاده نمایید

مواد لازم

ذرت : دو پیمانه

تخم مرغ : دو عدد

فلفل سبز : دو عدد

آرد ذرت : دو قاشق غذاخوری

گشنیز خرد شده : ۱/۳ پیمانه

پنیر پیتزای رنده شده : به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

فلفل سیاه : به میزان لازم

زیره سبز : به میزان لازم

طرز تهیه کتلت ذرت خوشمزه در منزل

– در تهیه کتلت ذرت می‌بایست در مرحله اول زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کرد و ذرت‌ها را بخارپز نمود.
اگر شما کنسرو ذرت تهیه نکردید و می‌خواهید خودتان ذرت‌ها را بخارپز کنید لازم است در یک قابلمه مناسب مقداری آب ریخته روی حرارت قرار دهید تا به دمای جوش برسد و هنگامی که در حالت جوش بود یک سبد درون آن قرار دهید و ذرت‌ها را درون آن بریزید. حالا درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید که ذرت‌ها بخارپز شود.
در مواقعی که بخارپز در منزل وجود دارد می‌توانید برای پختن ذرت‌ها از این دستگاه استفاده نمایید.
– یک ظرف مناسب انتخاب کنید و ذرت بخارپز شده، زرده تخم مرغ، زیره، پنیر پیتزا،  آرد ذرت، فلفل سبز و گشنیز ساطوری را درون آن ریخته و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. در اینجا از ادویه فلفل سیاه و نمک استفاده کنید.
– در ظرف دیگر سفیده تخم مرغ را با همزن برقی آنقدر هم بزنید تا پف کند و حجیم شود. حالا مواد را به این سفیده تخم مرغ حجیم شده اضافه کنید و با لیسک آنها را هم بزنید تا مواد یکدست شوند دقت کنید که پف سفیده گرفته نشود.
– در کف ماهیتابه خود مقداری روغن ریخته اجازه دهید تا روغن کاملاً داغ شود حالا با قاشق از مایه کتلت برداریدو در کف ماهیتابه بریزید. اجازه دهید که کتلت‌ها در روغن سرخ و طلایی شوند.
این کتلت را می‌توان در فر هم پخت به صورتی که برای این کار ابتدا می‌بایست سینی فر را چرب کنید و مایه کتلت را بر روی سینی قرار دهید و آن را در-دمای ۱۸۰ درجه سانتی به مدت نیم ساعت بپزید.
– پس از اینکه کتلت‌های شما درست شد می‌توانید آن را در ظرف مناسبی سرو کرده و با استفاده از موادی که دوست دارید آن را تزیین کنید.

نکات طلایی

✅ شما می‌توانید در تهیه کتلت ذرت به جای استفاده کردن از فلفل سبز از فلفل دلمه‌ای استفاده کنید.
✅ در دستور تهیه کتلت اضافه کردن پنیر پیتزا به صورت کاملاً اختیاری می‌باشد و می‌تواند حذف شود.
✅ سعی کنید هنگامی که می‌خواهید کتلت خود را سرخ کنید از یک تابه نچسب استفاده نمایید.
✅ هدف از جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ پف کردن بیشتر کتلت می‌باشد.
✅ هنگامی که کتلت‌های خود را سرخ کردید آنها را بر روی یک دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.