در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس را قرار دادیم . یکی از کاربردهای مهم الگوی کندل مارابوزو در تحلیل تکنیکال برای پیش بینی جهت روند می باشد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل الگوی کندل مارابوزو برای پیش بینی جهت روند …

کندل Marubozu یک الگوی کمتر شناخته شده در بین معامله گران ارزهای دیجیتال است، زیرا به ندرت می توان آن را در نمودارهای معاملاتی یافت. با این حال، زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی باشید، تشکل های Marubozu به راحتی قابل شناسایی هستند. هنگامی که الگوی Marubozu مشخص شد، می توانید تعیین کنید که سیگنال آن بر اساس مکان الگو در یک روند بزرگتر چقدر موثر است.

الگوهای Marubozu در حالی که اغلب رخ نمی‌دهند، می‌توانند در هر چارچوب زمانی نموداری برای هر ارز دیجیتالی پیدا شوند. در این مقاله، ما در مورد اینکه الگوی شمعدان Marubozu چگونه به نظر می‌رسد و پس از مشاهده آن چگونه می‌توان آن را معامله کرد، بحث خواهیم کرد.

ما همچنین سایر اندیکاتورهایی را که می‌توانید برای تأیید الگوی Marubozu استفاده کنید، و محدودیت‌هایی که برای تجارت آن وجود دارد، بررسی خواهیم کرد.

الگوی شمعدان Marubozu چیست؟

الگوی یک شمع، شمع های Marubozu مانند یک بلوک مستطیلی به نظر می رسند زیرا فاقد فتیله (یا سایه های بالا و پایین) هستند. این یک شاخص فنی است که برای پیش بینی جهت آینده قیمت دارایی استفاده می شود.

این الگو می تواند به رنگ قرمز (نزولی) یا سبز (بالابر، گاهی سیاه رنگ) باشد. الگوها و تعابیر شمعدان در قرن هجدهم در ژاپن ایجاد شد. Marubozu یک کلمه ژاپنی به معنای “طاس” یا “سر تراشیده” است – که منطقی است، زیرا این الگو دارای یک فتیله در قسمت بالایی است.

الگوی Marubozu ساده و سرراست است، اگرچه بسیاری از معامله گران با تجربه ممکن است نام آن را نشنیده باشند. عدم محبوبیت آن در بین معامله گران ممکن است بیشتر به نادر بودن آن مربوط باشد تا کاربرد واقعی آن.

پیام پشت الگوی Marubozu ساده است: قیمت‌هایی که به شدت در یک جهت معامله می‌شوند، اغلب می‌توانند منجر به تداوم و پیگیری شوند.

سه مکان مختلف در یک روند بزرگتر وجود دارد که الگوی Marubozu ممکن است شکل بگیرد:

در آغاز یا شروع یک روند جدید
در وسط یک روند
به عنوان ضربه ای به روندی بالغ که در شرف معکوس شدن است

Marubozu در شروع یک روند جدید

مواقعی وجود دارد که یک روند به آرامی و به شیوه ای تقریباً مخفیانه معکوس می شود. در چنین مواقعی، یک اطلاعیه خبری مهم ممکن است به روند جدید کمک کند زیرا قیمت ها به شدت در یک جهت حرکت می کنند. در موردی مانند این، الگوی شمعدانی Marubozu ممکن است در اوایل روند جدید پیدا شود.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

الگوی Marubozu در میانه یک روند

در تحلیل تکنیکال، با معکوس شدن یک روند، ممکن است نبردی به راه بیفتد که در آن پیروان روند قدیمی همچنان امیدوارند که ادامه یابد. در همان زمان، معامله گرانی که معتقدند روند جدیدی شروع شده است، رای خود را از طریق معاملات خود به صندوق می اندازند. در ابتدا، یک مبارزه وجود دارد، و سپس با شروع روند جدید، نقطه اشتعال ظاهر می شود.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

در طول این شکست، پیروان روند قدیمی کنترل را رها کرده اند. همه با روند جدید موافق هستند. از آنجایی که عرضه خریداران و فروشندگان کج است، روند با قدرت بالا می رود. الگوهای شمع Marubozu اغلب در میانه روند بازار یافت می شود.
یک تاپ دمنده ممکن است الگوی Marubozu را در خود جای دهد

یک ضربه بالا پایان یک رالی بالغ است، با افزایش افزایش قیمت در آخرین نفس ترس از دست دادن (FOMO).

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

با پایان روند، نهنگ ها خارج شده اند و بازار مدت کوتاهی پس از آن مسیر خود را معکوس می کند.

الگوی شمع Marubozu چگونه به نظر می رسد؟

یک شمعدان ژاپنی معمولاً دارای دو قسمت برای شکل گیری است: بدنه و فیتیله ها که به آنها سایه نیز می گویند.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

بدنه قسمت رنگی شمعدان است. اکثر بسته‌های نمودار از رنگ‌های قرمز یا سبز استفاده می‌کنند، اگرچه گاهی اوقات آبی/قرمز و سیاه/سفید از دیگر ترکیب‌های محبوب هستند.

از دو انتهای بدن چوب کوچکی به نام فتیله یا سایه بیرون زده است.

Marubozu تنها وجه تمایز بین صعودی و نزولی است

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

چیزی که سازند Marubozu را منحصربه‌فرد می‌کند این است که سایه‌ها یا فتیله‌ها را از دست داده است. این به الگو یک بلوک مستطیلی بزرگ می دهد.

رنگ Marubozu تنها وجه تمایز بین صعودی و نزولی است.

شناسایی الگوی شمعدان Marubozu

الگوی Marubozu نشان می دهد که یک ارز دیجیتال به شدت در یک جهت معامله می شود، زیرا در یک سمت باز می شود و سپس در سمت دیگر بسته می شود. قیمت‌ها خارج از محدوده قیمتی باز و بسته شدن معامله نشده‌اند، که به این معنی است که یک تجارت جهت‌دار قوی در حال وقوع است.

برای تشخیص الگوی صعودی Marubozu از یک الگوی نزولی، به سادگی رنگ بدنه شمعدان را در نظر بگیرید.

الگوی ماروبوزو صعودی

الگوی صعودی شمع Marubozu نشان می دهد که قیمت در پایین ترین نقطه باز و در بالاترین نقطه بسته می شود. این به این دلیل اتفاق افتاد که خریداران در طول مدت ساخت شمع کنترل قیمت را در دست داشتند.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

رنگ Marubozu صعودی سبز، آبی یا سفید خواهد بود.

الگوی نزولی Marubozu

الگوی نزولی Marubozu زمانی شکل می‌گیرد که قیمت‌ها برای شکل‌گیری شمع با قیمت بالا باز می‌شوند و در پایین‌ترین نقطه بسته می‌شوند. در اصل، باز همان قیمت بالاست و بسته شدن همان قیمت کم است.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

رنگ شمعدان نزولی Marubozu قرمز یا سیاه خواهد بود

استفاده از شمع Marubozu برای بازار کریپتو

همانطور که گفته شد، اگرچه شکل‌های شمع Marubozu را می‌توان در هر نمودار زمانی پیدا کرد، اما نسبتاً نادر هستند. هنگامی که ظاهر می شوند، ساختار یک شمعی بدون فتیله نشان دهنده قدرت در روند فعلی است. این الگو نشان می دهد که می تواند یک روند صعودی قوی یا یک روند نزولی قوی باشد.

چگونه ماروبوزو صعودی را معامله کنیم

Marubozu صعودی زمانی شکل می گیرد که قیمت به سرعت به سمت صعودی معامله شود. باز بودن شمع قیمت پایین را تشکیل می دهد و Marubozu شمع را با قیمت بالا می بندد.

هنگامی که الگوی Marubozu را دیدید، بخشی از روند بزرگتر را که در آن شکل گرفته است در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از الگوی شمعی مارابوزو برای پیش بینی جهت روند در بورس

در نمودار 2 ساعته بیت کوین بالا، Marubozu صعودی درست بعد از یک کندل صعودی قوی دیگر ظاهر می شود که به طور ضعیفی شبیه Marubozu صعودی است. این ترکیب دوگانه در ابتدای یک روند جدید ظاهر می شود، که نشان می دهد روند تازه شروع شده است.

به ندرت شاهد یک Marubozu منزوی خواهید بود که به تنهایی در برابر روند اصلی قرار بگیرد. بنابراین هنگامی که Marubozu صعودی ظاهر می شود، معامله گر می تواند پتانسیل صعودی بیشتری را انتظار داشته باشد.

در نتیجه، باز کردن معامله روی شمع بعدی – در حالی که یک استاپ ضرر درست زیر نوسان پایین قرار می‌دهید – یکی از راه‌های معامله Marubozu صعودی است.