در این پست از سایت استار بورس رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته چه زمانی اجرا میشود + جزئیات دقیق را قرار دادیم . تاریخ و زمان دقیق اجرای طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان بازنشسته در سال 1402 . بر اساس اخبار و خبرهای رسیده از سازمان آموزش و پرورش احکام رتبه بندی جدید معلمان و فرهنگیان بازنشسته قرار است در چند روز آینده اعلام شود . با اعلام شدن احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته پرداخت معوقات آنان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت . سایت استار بورس …

رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته چه زمانی اجرا میشود + جزئیات دقیق

معلمان بازنشسته مدتهاست در انتظار صدور احکام رتبه‌بندی و پرداخت معوقات آن هستند؛ حالا احمدی لاشکی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است با پرداخت کسورات مربوط به رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری طی چند روز آینده احکام این گروه از بازنشستگان صادر خواهد شد.

فوق العاده رتبه بندی به ۷۰ هزار معلم بازنشسته‌ی سراسر کشور تعلق می‌گیرد که این معلمان انتظار دارند صدور احکام و پرداخت معوقات قبل از پایان مردادماه به سرانجام برسد.

قانون رتبه‌بندی معلمان:

با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و… از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد.

در مجموع ۹۶۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ گروه بندی شدند.

راهکارهای صحرایی برای رفع موانع رتبه‌بندی معلمان

بیش از ۵۴ میلیون سند رتبه‌بندی معلمان بررسی شد

با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق نشده بود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه‌بندی برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

وحیدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ معلمان شاغل بیان کرد: آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است.

چگونگی رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته

اینجا هستید: سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار آموزش و پرورش
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش وپرورش با اشاره به اینکه امتیاز معلمان در طرح رتبه بندی براساس مدرک تحصیلی، سوابق و فعالیت فرهنگیان محاسبه می شود، گفت: تلاش ها در این جهت است تا افرادی که امسال بازنشسته می شوند، مشمول طرح رتبه بندی قرار بگیرند.

محمد فاضل در پاسخ به این پرسش که دستورالعمل طرح رتبه بندی در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسیده است،‌ شاخص‌ها چیست؟‌ اظهار داشت:‌ هنوز جزئیات آنچه که در شورای توسعه مدیریت تصویب شده به ما ابلاغ نشده است. اما آنچه اهمیت دارد این است که احکام معلمان را تا قبل از مهر صادر می‌کنیم.

 

وی افزود: طرح رتبه‌بندی شامل افرادی می‌‌شود که بر اساس شاخص‌‌ها کف امتیاز را کسب کنند.البته بعید به نظر می‌رسد افرای که زیر 5 سال سابقه کار دارند بتوانند کف امتیاز را به دست آورند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش گفت:‌ امتیاز‌ها بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق و شرایط فعالیت فرهنگیان محاسبه می‌شود.

فاضل در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند هم در طرح رتبه‌بندی دارای جایگاه هستند یا خیر؟ عنوان کرد: تمام تلاش و رایزنی‌های ما در این جهت است تا افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند مشمول این طرح باشند و احتمالاً‌ این موضوع محقق می‌شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آمده است که طرح رتبه‌بندی معلمان باید همانند هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد اما طرح رتبه‌بندی تصویب شده متفاوت از این موضوع است، گفت: در این خصوص طرح‌های مختلفی مطرح شده است اما مهم این است که کدام طرح قابلیت اجرا شدن داشته باشد و شامل حال همه فرهنگیان شود. طرحی که در دست اجراست در واقع رضایت فرهنگیان را به همراه دارد و در ضمن شورای توسعه مدیریت به این نتیجه رسیده که این طرح مناسب‌تر است.

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی در شورای توسعه مدیریت مصوب شد و احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که احکام صادر نشود نمی‌توانیم در رابطه با میزان افزایش حقوق صحبت کنیم چرا که افراد و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است.

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان بازنشسته | واریز معوقات رتبه بندی معلمان از این تاریخ

یک نماینده مجلس از پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای اعمال رتبه بندی در حقوق معلمان بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد.

طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.

در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پایان زمان قانونی دولت برای ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اجرایی می شود.ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

یک نماینده مجلس از پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای اعمال رتبه بندی در حقوق معلمان بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد.

قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و … از 31 شهریور 1400 اجرا شد.

رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته چه زمانی اجرا میشود + جزئیات دقیق,,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۲,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۲,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته قطره,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته 1402,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته کی اعمال می شود۰,رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته مهر 1402,احکام رتبه بندی معلمان,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲,احکام رتبه بندی معلمان کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۲,احکام رتبه بندی معلمان کی صادر میشه,احکام رتبه بندی معلمان کی زده میشه,احکام رتبه بندی معلمان انتقالی,احکام رتبه بندی معلمان سایت,احکام رتبه بندی معلمان کی زده می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲ کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته کی صادر میشه,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته مهر ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۲,صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲,صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲ کی صادر می شود,احکام اصلی رتبه بندی معلمان کی صادر می شود,حکم رتبه بندی معلمان بازنشسته کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته 1402,صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان بازنشسته 1402,زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۲,احکام جدید رتبه بندی فرهنگیان کی صادر میشود,احکام رتبه بندی فرهنگیان کی صادر میشه,احکام رتبه بندی فرهنگیان کی صادر می شود,احکام جدید رتبه بندی معلمان کی صادر می شود,احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته کی صادر میشود,احکام رتبه بندی معلمان انتقالی کی صادر میشود,احکام رتبه بندی فرهنگیان کی زده میشه,احکام رتبه بندی فرهنگیان کی زده میشود,احکام اصلی رتبه بندی معلمان کی زده میشود,حکم رتبه بندی معلمان انتقالی,سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان سایت,سایت احکام رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۲,حکم رتبه بندی معلمان کی زده می شود