سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

اگر به دنبال سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان و روش و نحوه سیگنال گرفتن از اندیکاتور تعادل قدرت balance of power و تشخیص و شناسایی واگرایی های صعودی و نزولی پنهان هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

balance of power 1996,balance of power 1996 دانلود فیلم,balance of power wow,balance of power indicator,balance of power movie,balance of power druid,balance of power skyrim,balance of power indicator mt4

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

تشخیص و شناسایی واگرایی صعودی و نزولی با اندیکاتور power of balance

سیگنال گرفتن از اندیکاتور تعادل قدرت balance of power

اگر می خواهید از روش سیگنال گرفتن از اندیکاتور تعادل قدرت power of balance و تشخیص واگرایی های صعودی و نزولی بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

کانال تلگرام آموزش بورس و نوسان گیری در بورس استار بورس

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

موازنه قدرت

دان وردن شاخص تعادل قدرت (BOP) را در دهه 1950 برای درک فعالیت بازار بین خریداران و فروشندگان ایجاد کرد.

در زیر نموداری از Goldman Sachs Group Inc. (NYSE:GS) با نشانگر تعادل قدرت در زیر عمل قیمت نمایش داده شده است.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

حال، بیایید ببینیم که BOP چگونه محاسبه می شود.

تراز قدرت = (قیمت بسته – قیمت باز) / (قیمت بالا – قیمت پایین)

سیگنال های تولید شده از نشانگر تعادل قدرت

BOP در بالا و زیر یک خط صفر رسم می شود.

خوب، اکنون باید فکر کنید که این اندیکاتور شبیه یک نوسانگر است.

نه اشتباه میکنی! نوسانگر نیست. با قیمت بالا و پایین نمی‌رود. این راه خود را می رود، کاملا مستقل در برابر حرکت قیمت.

پس چگونه شاخص تراز قدرت را بخوانیم؟

وقتی BOP بالای خط صفر باشد، خرید سیستماتیک را نشان می دهد.

وقتی زیر خط است، نشان دهنده فروش سیستماتیک است.

چالش کلیدی هنگام استفاده از BOP، شناسایی زمانی است که یک سهام یا بازار در حال روند است.

در زیر نمودار پنج دقیقه ای اپل از 1 ژوئیه و 5 جولای 2016 است. در نمودار، سیگنال های خرید و فروش ارائه شده توسط BOP را برجسته کرده ایم.

می بینید که در ساعات اولیه معاملات در تاریخ 1 ژوئیه 2016 فعالیت خرید زیادی وجود دارد . با این حال، اندیکاتور BOP از اواسط جلسه 1 ژوئیه فعالیت فروش سنگینی را نشان می دهد که منجر به فروش در ژوئیه می شود. 5 ام .

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

روز بعد، اپل در صبح روز 6 ژوئیه سقوط کرد ، در حالی که BOP روند خرید قوی را از جلسه قبل نشان داد.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، قیمت اپل در آخرین ساعت در تاریخ 5 جولای به کاهش خود ادامه داد ، در حالی که حرکت ضعیف در ساعت اولیه معاملات روز بعد ادامه یافت.

با وجود تضاد قیمت و BOP، شتاب خرید در 6 جولای شروع شد.

بنابراین اکنون وظیفه واقعی پیش روی ما این است که چگونه این روندهای صعودی یا نزولی را از روی شاخص تعادل قدرت شناسایی کنیم؟

همچنین، چگونه بفهمیم که یک روند جدید واقعی است یا اینکه فقط یک جعلی است؟

برای این منظور ما نیاز به درک واگرایی بین قیمت و BOP داریم تا بتوانیم یک روند معکوس بالقوه یا ادامه روند در حال انجام را شناسایی کنیم.

ما این واگرایی ها را بر اساس دو نوع مشخص می کنیم – منظم و پنهان.

واگرایی منظم

واگرایی های منظم نشان دهنده معکوس شدن روند سیگنال است، در حالی که واگرایی های پنهان نشان دهنده ادامه روند است. بیایید این واگرایی ها را با جزئیات درک کنیم!

واگرایی صعودی منظم

یک واگرایی منظم صعودی زمانی است که بازار به پایین ترین سطح می رسد، در حالی که BOP پایین ترین سطح را تشکیل می دهد.

برای نمودار زیر مایکروسافت در 6 جولای 2016 ، می بینیم که سهام در ساعت اولیه سقوط کرد و یک ساعت پس از باز شدن در نزدیکی پایین ترین سطح روزانه معامله شد.

در همان زمان، می بینید که BOP نیز در حال تشکیل افت های جدید بود. این یک سیگنال واگرایی صعودی است که نشان می دهد که سهام افزایش خواهد یافت. بر این اساس، قیمت های مایکروسافت از ساعت 10:50 صبح تا پایان روز شروع به افزایش کردند.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان4

واگرایی نزولی منظم

واگرایی نزولی منظم زمانی است که بازار اوج های بالاتر را تشکیل می دهد، در حالی که BOP اوج های پایین تر را تشکیل می دهد.

برای همان نمودار مایکروسافت از 1 ژوئیه 2016 ، می بینید که بازارها با شکاف باز شدند و در اولین ساعت معاملات به اوج رسیدند.

با این حال، شاخص توازن قدرت در حالی که قیمت در حال تثبیت بود، به بالاترین حد خود رسید که نشان دهنده واگرایی نزولی است. در نتیجه، مایکروسافت شروع به سقوط در بقیه روز کرد.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان4

واگرایی نزولی منظم

واگرایی صعودی پنهان

یک واگرایی صعودی پنهان زمانی رخ می دهد که بازار کف های بالاتری را تشکیل دهد، در حالی که BOP پایین ترین سطح را تشکیل دهد. شما می توانید این الگو را در نمودار پنج دقیقه ای Alcoa از 6 جولای 2016 مشاهده کنید.

این سهم در ساعات اولیه معاملات نوسان داشته و به پایین ترین سطح خود رسیده است. در همان قاب زمانی مشاهده می‌کنید که BOP پایین‌تر را تشکیل می‌دهد، همانطور که در بیضی آبی مشخص شده است. از حدود ساعت 10:50 صبح، می بینید که سهام شروع به بهبود کرد و در پایان روز با یک نوت مثبت بسته شد.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان4

واگرایی نزولی پنهان

واگرایی نزولی پنهان زمانی است که بازار اوج های پایین تر را تشکیل می دهد، در حالی که BOP اوج های بالاتر را تشکیل می دهد. برای مشاهده این روند، بیایید نمودار پنج دقیقه ای فورد موتورز در 5 جولای 2016 را در نظر بگیریم.

می بینید که قیمت ها برای روز در یک روند نزولی قرار دارند. این روند توسط شاخص BOP تأیید می شود که بالاترین سطح روز را تشکیل می دهد. در نمودار مشاهده می‌کنید که قیمت‌ها تا پایان روز پس از توسعه واگرایی نزولی به کاهش خود ادامه دادند.

سیگنال اندیکاتور Balance of Power,واگرایی صعودی و نزولی عادی و پنهان4

واگرایی نزولی پنهان

نقاط ضعف/معایب شاخص تعادل قدرت

مانند هر شاخص دیگری، BOP دارای کاستی های خاص خود است. در واقع، از نظر من، معایب بیشتر.

BOP فعالیت بین خریداران و فروشندگان را ردیابی می کند و از این رو الگوهای پنهان انباشت یا توزیع را نشان می دهد. با این حال، حتی خریداران و فروشندگان متخصص نیز ممکن است در مورد روند قیمت در آینده اشتباه کنند.

همچنین، BOP یک نگاه اجمالی از انباشت یا توزیع آگاهانه ارائه می دهد، اما این بدان معنا نیست که شما باید در هر سیگنال ارائه شده یک موقعیت طولانی یا کوتاه باز کنید.

علاوه بر این، شاخص BOP هنگام شناسایی یک روند بسیار دقیق نیست.

در نهایت، حتی اگر موازنه قدرت سیگنال‌های واگرایی صعودی و نزولی را ارائه می‌دهد، این اندیکاتور می‌تواند به سرعت پس از ورود به معامله معکوس شود.

می توانید این رفتار اندیکاتور را در نمودارهای بالا مشاهده کنید، جایی که هنگام تلاش برای تأیید روند، سیگنال های گمراه کننده یا متناقضی از نشانگر BOP دارید.

معامله گران روزانه می توانند با ترکیب این اندیکاتور با سایر اندیکاتورهای ترجیحی از این سیگنال های غلط از BOP جلوگیری کنند.

نتیجه

شاخص تعادل قدرت می تواند برای درک الگوی خریداران و فروشندگان استفاده شود، زیرا قیمت ها بسته به خرید سیستماتیک (انباشت) یا فروش سیستماتیک (توزیع) توسط معامله گران افزایش یا کاهش می یابد.
BOP شباهتی به یک نوسانگر ندارد حتی اگر در بالا و زیر یک خط صفر رسم شده باشد. این اندیکاتور تحت تأثیر حرکت قیمت نیست.
BOP نشان می دهد که وقتی سهام در بالای خط صفر ترسیم می شود، خرید سیستماتیک صورت گرفته است. برعکس، BOP زمانی که زیر خط صفر رسم می شود، فروش سیستماتیک را سیگنال می دهد.
موازنه قدرت می تواند معکوس روند بالقوه را نشان دهد یا یک روند جاری را بر اساس دو نوع واگرایی – پنهان و منظم تأیید کند.
با این حال، توازن قدرت نمی تواند به عنوان یک شاخص اولیه برای شناسایی روندها استفاده شود. این اندیکاتور سیگنال های گمراه کننده زیادی تولید می کند و از این رو ما معتقدیم که معامله گران باید از اندیکاتور BOP به عنوان افزودنی استفاده کنند.
معامله‌گران می‌توانند برای حمایت از موقعیت‌های خود، بالا یا پایین‌های خوشه‌ای را از نشانگر تعادل قدرت تماشا کنند.
معامله گران روزانه باید میزان موفقیت تاریخی شاخص تعادل قدرت را برای آن سهام خاص درک کنند. اگر سیگنال های BOP روندهایی را با نرخ موفقیت خوب شناسایی کنند، معامله گران می توانند به سیگنال های ارائه شده توسط اندیکاتور توجه بیشتری داشته باشند.

کلمات کلیدی : ,

——————————————–

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس