در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش کندل های ادامه دهنده روند,الگوهای کندلی ادامه دهنده در بورس  را قرار دادیم . کندل های انواع مختلفی دارند از جمله یکی از انواع مختلف کندل ها کندل ادامه دهنده می باشد .  . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع کندل شناسی و الگوی کندل های ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال سهام بورس …

الگوی ادامه دهنده ، کندل ادامه دهنده

الگویی که خواهید دید الگوی سه گانه صعودی است که در آن پس ازیک روند صعودی به اندازه سه کندل شروع به نزول میکنند و پس از آن یک کندل بزرگ صعودی ایجاد میشود

و پس از آن ادامه روند صعودی قبلی دنبال میشود

در این آموزش به الگوی تغییر روندی سه کلاغ سیاه هم اشاره شده است که در یک روند صعود دچار سه کندل نزولی میشویم

ولی این سه کندل ، مانند سه گانه صعودی است ولی به دلیل وجود تفاوت هایی بین سه گانه صعودی و سه کلاغ سیاه ، اتفاقات پس از ایجاد این الگوها کاملا متفاوت است و پس از تشکیل سه گانه صعودی روند صعودی و مثبت میشود

ولی پس از سه کلاغ سیاه روند صعودی تبدیل به روند نزولی میشود و تغییر روند رخ میدهد.

الگوهای کندلی ادامه دهنده، الگویی است که نشان‌دهندهٔ ادامهٔ حرکت قیمت در جهت روند غالب می‌باشد.

تعداد زیادی از الگوهای ادامه‌دهنده وجود دارند که تحلیل‌گران تکنیکال از آن‌ها جهت دریافت سیگنال حرکتی روند استفاده می‌کنند.

الگوهای کندلی ادامه دهنده، الگویی است که نشان‌دهندهٔ ادامهٔ حرکت قیمت در جهت روند غالب می‌باشد.

تعداد زیادی از الگوهای ادامه‌دهنده وجود دارند که تحلیل‌گران تکنیکال از آن‌ها جهت دریافت سیگنال حرکتی روند استفاده می‌کنند.

الگوهای کندل استیک ادامه دهنده

الگوهای کندل استیک ادامه دهنده دسته‌ای از الگوهای شمعی هستند که با ظهور آن‌ها در نمودارهای قیمتی انتظار ادامه حرکت قبلی روند به وجود می‌آید.

اگرچه بیشتر الگوهای شمعی ژاپنی در دسته الگوهای کندل استیک بازگشتی قرار دارند

اما با این حال چندین الگوی شمعی مهم هم هستند که نشانه استراحت قیمت هستند.

در واقع با ظهور کندل استیک‌های ادامه دهنده در چارت، قیمت برای مدتی در یک حرکت خنثی استراحت می‌کند و پس از آن روند حرکت قبلی را ادامه می‌دهد.

الگوهای کندل استیک ادامه دهنده را می‌توان به دو دسته صعودی و نزولی نیز تقسیم بندی کرد.

شکست حمایت‌ها معمولا با ظهور الگوهای ادامه دهنده نزولی همراه می‌شود و شکست مقاومت‌ها معمولا با الگوهای ادامه دهنده صعودی همراه هستند.

نکات و اصطلاحات مهم کندل استیک ها

گپ (Gap): به فاصله قیمتی میان کندل جاری و قبل از آن گپ گفته می‌شود. در گپ، سایه‌ها یا شدوهای دو کندل از هم جدا هستند و همین باعث می‌شود یک فاصله مشخص در قیمت به وجود بیاید.

کندل سفید یا سبز در این مقاله به عنوان کندل صعودی و کندل سیاه یا قرمز به عنوان کندل نزولی در نظر گرفته شده است.

«جلوتر از این که بازار به شما یک تاییدیه برای حرکت بدهد، هیچ اقدامی نکنید. کمی تاخیر در معامله کردن به شما تضمین (نشان) می دهد که اقدامتان درست است یا غلط.»

جسی لیورمور

۱- الگوی شمعی گپ تاسوکی (Tasuki gap)

الگوی کندل استیک گپ تاسوکی یکی از الگوهای کندل استیک ادامه دهنده است که به دو نوع گپ تاسوکی رو به بالا و گپ تاسوکی رو به پایین تقسیم بندی می‌شود.

گپ تاسوکی رو به بالا در روند صعودی ظاهر می‌شود. در این الگو یک کندل سفید (کندل اول) با یک گپ رو به بالا نسبت به کندل قبل از خود قرار می‌گیرد. بعد از این کندل سفید، یک کندل سیاه (کندل دوم) ظاهر می‌شود.

کندل سیاه درون بدنه کندل سفید، باز می‌شود.
کندل سیاه زیرِ بدنه کندل سفید، بسته می‌شود.
قیمت پایانی کندل سیاه، نقطه ای برای باز کردن سفارشات خرید است.
اگر بازار، گپ را پُر کرد و فشار فروش زیاد شد، اثر صعودی الگوی گپ تاسوکی رو به بالا را نادیده بگیرید.
بدنه دو کندل این الگو باید تقریبا هم اندازه باشند.

آموزش کندل های ادامه دهنده روند,الگوهای کندلی ادامه دهنده در بورس

تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به صورت برعکس برای الگوی کندل استیک گپ تاسوکی رو به پایین نیز صادق هستند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که این الگوها به ندرت در چارت‌های قیمتی دیده می‌شوند.