در این پست از سایت ثبت نام ارز اربعین ۱۴۰۲,قیمت ارز اربعین ۱۴۰۲,ارز اربعین ۱۴۰۲ چقدر است را قرار دادیم . روش و نحوه و طریقه و شرایط ثبت نام ارز مسافرتی اربعین 1402 برای سفر به عراق و کربلا . قیمت و هزینه خرید دینار عراق 1402 و قیمت ارز برای اربعین 1402 چقدر است . برای ثبت نام دریافت ارز اربعین سال 1402 به کدام سایت باید مراجعه کنید . آدرس و لینک سایت خرید ارز اربعین 1402 …

شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۲ از بانک های عامل

جزئیات دریافت دینار عراق برای زائران اربعین اعلام شد

ارز اربعین : مدارک مورد نیاز دریافت برای مراجعه به بانک و دریافت اسکناس دینار عراق، ارایه اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر است.
بانک مرکزی جزئیات و تمهیدات عرضه ارز اربعین حسینی از طریق پنج بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرایط دریافت و بانک های عامل توزیع کننده ارز اربعین به شرح زیر است:

فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS که معادل ریالی آن حدود ۶۲تا ۶۵ میلیون ریال است.
فروش ارز به زائرین بالای پنج سال از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
فروش ارز در بانک‌های منتخب ملی ایران، صادرات، تجارت، سپه و پست‌بانک
فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
سرپرستان خانوار با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانوار می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین اعضای خانوار خود (همسر و فرزندان) از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.
فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.
مدارک مورد نیاز برای مراجعه به بانک و دریافت اسکناس دینار عراق، ارایه اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر است.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد امسال برنامه داریم ارز اربعین را به شکل دینار به زائران پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین درباره نحوه و چگونگی تخصیص ارز اربعین در سال جاری اظهار کرد: امسال تصمیم‌مان این است که ارز اربعین را به شکل دینار پرداخت کنیم و دیگر مانند سال‌های گذشته، دلار یا یورو نمی‌دهیم.

وی افزود: بر اساس این تصمیم به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار خواهیم داد و مردم می‌توانند از طریق چهار بانک عامل مراجعه کنند و ارز اربعین خود را خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: البته همه تلاش‌مان را می‌کنیم که بیشتر به صورت غیر حضوری این ارز را اختصاص دهیم. در سال گذشته بانک ملی سهم عمده‌ای داشت و بیش از ۴۰ درصد ارز اربعین را بانک ملی پرداخت کرد.

فرزین گفت: البته امسال هم بانک ملی در این فرآیند مشارکت دارد و سه بانک دیگر هم در کنارش هستند و پیش‌بینی ارزی آن را انجام داده و این ارز را پرداخت می‌کنیم.

وی درباره تسهیلات اربعین نیز گفت: موضوع دیگر نیز مساله تسهیلات است که برخی از بانک‌ها وام اربعین را به متقاضیان اعطاء می‌کنند که این جزو سیاست‌های داخلی بانک‌هاست.