در این پست از سایت موکب های عراقی اربعین از چه تاریخی و روزی و زمانی شروع میشود را قرار دادیم . در پیاده روی اربعین هم موکب های عراقی ها برپا می شود و هم موکب های ایرانی ها . تاریخ و زمان دقیق برپایی موکب های اربعین 1402 و تاریخ شروع و آغاز به کار موکب های عراقی اربعین 1402 را در استار بورس خواهید خواند …

ارسال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین حسینی، سفر زائران به زیارت اربعین از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول صفر آغاز می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، خیرین و شیعیان امام حسین (ع) از هر جای دنیا شروع به فعالیت کرده اند. افراد زیادی برای حضور در پیاده روی باشکوه اربعین حسینی آماده می شوند و عده زیادی هم برای برپا کردن موکب ها در مسیر پیاده روی فعال هستند. بهتر است قبل از سفر به کربلا، راهنمای کامل پیاده روی اربعین 1402 را به خوبی مطالعه کنید تا با شرایط پیاده روی و موکب ها بیشتر آشنا شوید.

اربعین حسینی 1402، در تاریخ 15 شهریور قرار گرفته است. با توجه به تاریخی که سامانه سماح اعلام کرده است، پیاده روی از 27 مرداد ماه آغاز می شود و قبل از آن تاریخ امکان اخذ رسید سامانه سماح و دریافت بیمه وجود ندارد.

البته کسانی که برای برپایی موکب های ایرانی در تلاش هستند از چند روز قبل از این تاریخ به عراق اعزام می شوند و مقدمات کار را فراهم خواهند کرد. اما نکته ای که باید در نظر داشت حضور 90 درصد موکب های عراقی است که از یک ماه قبل از اربعین تقریبا کار خود را آغاز می کنند، به همین دلیل نباید نگران عدم وجود موکب ها بود.