?کشک بادمجان? یکی از خوش طعم ترین غذاهای سنتی می باشد. این غذا حاوی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، منیزیم، روی، کلسیم، فسفر و ویتامین های گروه B است. کشک بادمجان ضمن داشتن این ترکیبات، سرشار از آنتی اکسیدان است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این غذای سنتی خوشمزه به افزایش انرژی، پیشگیری از پوکی استخوان، بهبود عملکرد مغز و تقویت بینایی کمک می کند. علاوه بر این، کشک بادمجان در درمان کم خونی هم موثر می باشد.

غذای رژیمی بسیار خوشمزه با بادمجان (بدون گوشت)

غذای رژیمی بسیار خوشمزه با بادمجان (بدون گوشت)

روش تهیه ی کشک بادمجان رژیمی?

در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه ی کشک بادمجان رژیمی را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید و به دنبال یک غذای بدون گوشت و کم کالری هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان رژیمی:

بادمجان متوسط 4 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 6 عدد

دستور پخت کشک و بادمجان رژيمى

?کشک بادمجان?

?کشک بادمجان?

دو عدد از بادمجان ها را به هر طريق كه مايليد كبابى كنيد (به وسیله ی منقل یا فر). پس از اينکه بادمجان ها خنك شدند، پوست آن ها را جدا كنيد و به قطعات كوچك خرد نمایید. سپس درون ماهيتابه كمى پياز را تفت دهيد. در مرحله ی بعد به پیاز ها سير ريز خرد شده یا له شده و كمى زرد چوبه و نمك اضافه نمایید. پس از آن بادمجان هاى كبابى را هم به آن ها اضافه كنيد. حالا دو عدد بادمجانى كه باقى مانده را هم پوست بگيريد و به برشهاى كوچك تقسيم كنيد و به بقيه مواد اضافه نمایید. درب ظرف را گذاشته و با حرارت خيلى ملايم اجازه دهيد بادمجان ها كاملاً پخته و نرم شوند، به طورى كه آبى نداشته باشند، زیرا درب ظرف بسته است و غذا خودش آب مياندازد. زمانى كه مطمئن شديد بادمجان ها كاملاً پخته شدند. شعله را خاموش کنید و کشک بادمجان رژیمی را درون ظرف سرو بکشید و روى آن را با نعناع داغ، سير داغ، پياز داغ، گردو، زعفران و كشك تزئين كنيد.

نكته مهم در مورد تهیه كشك و بادمجان رژيمى:

اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را كبابى كردیم فقط به خاطر عطر و بوييست كه به غذا مي دهد. چون زمانى كه بادمجان ها كبابى مي شوند گوشت شان هم كمى كمتر می شود به همین علت بهتر است بادمجان هاى ديگر را كامل و گوشتى استفاده کنید.

برای رژیمی شدن غذا بهتر است، در تفت دادن يك عدد پياز فقط از يك قاشق غذا خورى روغن استفاده کنید. در صورت تمايل مي توانيد 1/2 پيمانه كشك را در آخر پخت اضافه كنيد و خوب هم بزنيد. بعد از چند دقيقه غذا را از روى حرارت بردارید و روى آن را تزئين نمائيد.