سوپ کرفس یک سوپ عالی برای تقویت سیستم دفاعی بدن است. این سوپ خوش طعم در روزهای سرد زمستان و پاییز که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شده اید، با تقویت سیستم دفاعی بدن، کمک می کند تا بهتر با بیماری ها مقابله کنید و زودتر سلامتی خود را بدست آورید. علاوه بر این، سوپ کرفس سبک و کم کالری است و برای عزیزانی که تمایل دارند از غذاهای کم کالری استفاده کنند، بسیار مناسب می باشد.

سوپ کم کالری با کرفس

سوپ کم کالری با کرفس

روش تهیه ی سوپ کرفس

کرفس علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن، در بهبود قوای جنسی، درمان یبوست، دفع سموم بدن، کاهش التهابات و چربی سوزی نیز موثر می باشد. در ادامه روش تهیه ی سوپ خوشمزه ی کرفس به طور کامل بیان شده است.

مواد لازم برای تهیه سوپ کرفس

  1. روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  2. کرفس خرد شده 300 گرم
  3. سیر پوست کنده یک حبه
  4. سیب زمینی پوست کنده و خرد شده 200 گرم
  5. آب سبزیجات 500 میلی گرم
  6. شیر 100 میلی لیتر
  7. نان فانتزی برای سرو

دستور پخت سوپ کرفس

روغن را در یک قابلمه بزرگ ریخته و روی حرارت متوسط گرم کنید. کرفس ها، سیر و سیب زمینی را داخل آن بریزید تا خوب به روغن آغشته شوند. مقداری آب و یک بند انگشت نمک به آن ها اضافه کنید و بپزید. به مدت 15 دقیقه مرتب هم بزنید. اگر سبزیجات شروع به چسبیدن کردند کمی دیگر آب اضافه کنید. آب سبزیجات را اضافه کنید و اجازه دهید مواد جوش آیند. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه جوش بخورند تا زمانی که سیب زمینی ها از هم باز شوند و کرفس ها نرم گردند. از مخلوط کن برای پوره کردن سوپ استفاده کنید و سپس شیر را اضافه نمایید. پس از اضافه کردن شیر، مجددا آن ها را مخلوط کنید. حالا می توانید چاشنی را اضافه نمایید و پس از آن سوپ را با نان فانتزی سرو کنید.