شیرینی شکر پاره یکی از شیرینی بسیار خوشمزه ی ترکیه ای می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. به افرادی که از شیرینی های نرم و باقلوایی خوششان می آید به شدت پیشنهاد میشود؛ این شیرینی را میتوانید به عنوان دسر برای مهمانانتان هم استفاده کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید.

مواد لازم برای شکر پاره

آرد گندم :225 گرم
آرد سمولینا :4 قاشق غذاخوری
تخم مرغ :یک عدد
پودر قند :6 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر :یک قاشق چایخوری
مارگارین یا کره :100گرم
روغن مایع :به مقدار کم
زرده تخم مرغ :یک عدد (برای روی شیرینی)
کاغذ کیک پزی :کوچک (به تعداد شیرینی)

مواد لازم برای شربت شکر پاره

شکر :300 گرم
آب :600 میلی لیتر
آبلیمو :یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه شکرپاره

در مرحله اول آرد را در ظرف مناسب الک کنید و وسط آن را گود نمایید. حالا نیاز است شما آرد سمولینا، پودر قند، تخم مرغ و بکینگ پودر که در دستور تهیه این  خ وشمزه لازم است را با دست هم بزنید.

مارگارین را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود و هنگامی که به حالت نرم درآمد آن را به خمیر شکر پاره اضافه نمایید و به خوبی مواد را ورز دهید
حالا خمیر شما تهیه شد از این خمیر تکه‌هایی به اندازه تخم مرغ برداشته و به صورت گرد درآورید و سپس پهن نمایید.

در این مرحله لازم است که سینی فر خود را چرب کنید و خمیرها را با فاصله کم درون سینی قرار دهید. بر روی خمیر زرده تخم مرغ بمالید. مغز فندق‌هایی را که تهیه کرده‌اید بر روی خمیر قرار دهید و مقداری فشار دهید تا داخل خمیر برود.
شما می‌توانید پس از اینکه خمیر شکر شما آماده شد بر روی آن پوست پسته بپاشید.

۱۰ دقیقه قبل از قرار دادن شیرینی‌ها فر را روشن کنید تا گرم شود. فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و سینی شیرینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید و به مدت نیم ساعت زمان دهید تا رنگ شیرینی‌ها کاملاً طلایی شود.

حالا در این مرحله لازم است که شما شربت این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. برای درست کردن شربت آن باید آب و شکر را بجوشاند.
هنگامی که این مایع  به غلظت مورد نظر رسید به آن مقداری آبلیمو اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه مجدداً بجوشد. شربت را از روی حرارت برداشته تا خنک شود، سپس بر روی شیرینی‌های داغی که از فر خارج کرده‌اید بریزید.

دو ساعت به آن فرصت دهید اگر شکر پاره‌های شما شربت را جذب نموده بود مجدداً روی آن شربت بریزید. حالا شیرینی شما آماده است می‌توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

نکات تکمیلی در مورد شکر پاره

– شیرینی شکرباره از جمله دسرهای مدرن می‌باشد که طرفداران زیادی دارد.
– زمانی که برای آماده سازی مواد اولیه شیرینی شکرپاره نیاز است ۴۰ دقیقه می‌باشد. همچنین زمان پخت آن نیز به مدت ۴۰ دقیقه برآورد شده است.
– شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در وعده دسر سرو نمایید.
– دقت کنید مواد اولیه‌ای که در این دستور قرار داده شده است برای ۸ نفر مناسب می‌باشد.