شما می‌توانید در خانه دسر خوشمزه تیرامیسو را تهیه کنید و برای مهمانی و دورهمی از آن استفاده کنید. ما در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

یکی از خوراکی‌های خوشمزه که بسیار تنوع دارد و شما می‌توانید آن را با توجه به ذائقه و سلیقه خود تهیه کنید دسر می‌باشد. از دسرهای فرنگی و متفاوت می‌توان به دسر تیرامیسو اشاره کرد.

هنگامی که می‌خواهیم دسر تیرامیسوی شکلاتی را تهیه کنیم از بیسکویت لیدی فینگر و مخلوط خامه شکلاتی استفاده می‌کنیم. زمانی که شما به بیسکویت لیدی فینگر دسترسی نداشته باشید می‌توانید برای تهیه این دسر خوشمزه از کیک شیفون، بیسکویت پتی بور و یا کیک اسفنجی هم استفاده کنید و آن را جایگزین نمایید.

مواد لازم

خامه فرم گرفته : ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای : ۲۵۰ گرم
پودر شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای : ۸۰ گرم
قهوه فوری : ۱ پیمانه
بیسکویت لیدی فینگر : به میزان لازم
شکلات رنده شده : به میزان لازم
پودر کاکائو : به میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

– در ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید پنیر خامه‌ای را به همراه پودر شکر درون آن ریخته و آنها را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا خامه فرم گرفته را به مخلوط خود اضافه نمایید و با همزن هم بزنید تا ماد شما کاملا یک دست و یکنواخت شود.
– در مرحله دوم لازم است که شکلات تخته ای با حرارت غیر مستقیم آب شود. هنگامی که شکلات شما ذوب شد آن را به مواد دسر اضافه کرده و یک سوم قهوه فوری سرد شده به صورت مرحله به مرحله به مخلوط اضافه نمایید.تمام مواد به کار گرفته در مراحل بالا را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید تا  یکدست و یکنواخت شوند.
– هنگامی که مخلوط خامه‌ای شما آماده شد یک قالب گرد بردارید و کف آن را با پلاستیک فریزر تمیز کاملاً بپوشانید (قالب گرد با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی‌متر)
– سپس یک دوم از مخلوط خامه‌ای که تهیه کرده‌اید را در ته قالب ریخته و بیسکویت‌های لیدی فینگر را در مابقی قهوه فوری که دارید بزنید. توجه کنید که فقط سطح بیسکویت‌ها باید با قهوه تماس پیدا کند.
– بیسکویت‌هایی را که به قهوه آغشته شده روی خامه ته قالب بچینید. به طوری که سطح خامه‌ها با بیسکویت کاملاً پوشانده شود. سپس مابقی مخلوط خامه‌ای را بر روی بیسکویت‌ها بریزید و با بیسکویت‌هایی که به قهوه آغشته شده مجدداً پر کنید.
– حالا قالب دسر خود را که آماده شد به مدت ۶ الی ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا تیرامیسوی شکلاتی شما به خوبی مزه‌دار شود.
– شما می‌توانید این دسر را در خانه تهیه کنید و از آن در مهمانی‌ها و در میان وعده عصر استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.