خوشمزه ترین و آسان ترین دسر تابستانی را اینجا یاد بگیر. آلبالو از دوست داشتنی ترین میوه های تابستان و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد. این میوه ی لذیذ ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، منگنز، مس و زینک مورد نیاز بدن را تامین می کند و از کمبود این ویتامین ها و املاح معدنی در بدن پیشگیری می نماید.

علاوه بر این، آلبالو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در جوان سازی پوست، پیشگیری از سرطان، بهبود التهابات بدن، تنظیم فشار خون، کنترل دیابت و درمان مشکلات گوارشی موثر است و سبب لاغری و کاهش توده ی چربی بدن می شود. از آلبالو در تهیه ی برخی از غذاها، دسرها، نوشیدنی ها، شیرینی ها و کیک ها استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با یک دسر خوشمزه ی آلبالویی آشنا سازیم و روش تهیه ی آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر به درست کردن دسر میوه ای علاقه دارید، با ما همراه شوید.

این دسر خوش طعم را فقط در فصل تابستان بخورید

این دسر خوش طعم را فقط در فصل تابستان بخورید

روش تهیه ی دسر ژلاتينی آلبالو

مواد لازم:

آلبالو يك كيلوگرم
شكر 210 گرم
پودر ژلاتين سه قاشق سوپ خوري
آب 500 ميلي‌ليتر
خامه قنادي 300 گرم
وانيل یک قاشق مرباخوري

طرز تهيه:

ابتدا آلبالوهاي هسته گرفته را پوره کنید و بعد از صاف كردن، نيم كيلو از آن را جدا نمایید. سپس شكر، پودر ژلاتين و آب را مخلوط كنید و روي حرارت قرار دهید تا شكر و ژلاتين حل شوند. پس از حل شدن کامل شکر و ژلاتین، آن را از روي حرارت گاز بردارید. پوره آلبالو را به محلول شكر و ژلاتين اضافه كنید و مخلوط نمایید.

پس از سرد شدن كامل مواد، خامه قنادي فرم گرفته را با ساير مواد مخلوط کنید. سپس وانيل را به این ترکیب بیافزایید. در مرحله ی آخر مواد دسر را درون قالبی با گنجايش 5/1 ليتر بریزید و آن را به مدت چهار تا پنج ساعت در يخچال قرار دهید تا ببندد. پس از گذشت 4 تا 5 ساعت، دسر را از يخچال خارج کنید و در ظرف مناسب برگردانید. حال می توانید این دسر خوش طعم را با سلیقه ی خود تزیین کنید و پس از آن میل نمایید.

منبع: بیتوته