میدانید که هوس شیرینی را برای همیشه نمیتوان کنترل و یا سرکوب کرد اما بسیار هم شنیده ایم که خوردن شیرینیجات و خوراکی های قند دار برای سلامتی همیشه منع شده و برای رژیم لاغری هم باید خوردن شیرینیجات به طور کلی حذف شود. اما شیرینی رژیمی که با کنترل قند و کالری و چربی تهیه میشود میتواند در رژیم غذایی جای بگیرند.

شیرینیجات طبیعی که دارای قند طبیعی هستند را به راحتی میتوانید بدون نگرانی از افزایش وزن و بالا بودن کالری و قند آن نوش جان کنید. هیچ ایرانی نیست که با این همه تنوع و شیرینی های مختلفی که داریم بتواند به راحتی از همه شان بگذرد و خوردن شیرینی و کلا مواد شیرین را کنار بگذارد بنابراین قصد داریم شما را با شیرینیجاتی که به رژیم و سلامتی شما آسیب نمیزند معرفی کنیم تا با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

شیرینی رژیمی که میتوانی راحت بخوری/این 4 مورد مفیدترین شیرینیجات هستند

شیرینی رژیمی که میتوانی راحت بخوری/این 4 مورد مفیدترین شیرینیجات هستند

شیرینیجات رژیمی

کشمش

هر یک عدد کشمش 2 کالری دارد و باعث پایین آمدن میزان مصرف کالری و در نتیجه کاهش وزن شما میشود.

مویز

هر یک عدد مویز 2 کالری دارد که احساس سیری را در شما افزایش داده و مواد معدنی بدن را هم تامین میکند.

خرما

هر یک عدد خرما 23 کالری دارد و سوخت و ساز بدن را بالا برده به سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.خرما منبع فیبر و قند طبیعیی و ویتامین های آ و کا است.

توت خشک

هر یک عدد توت خشک 2 کالری دارد و اشتها را به شدت کاهش میدهددر عین حال که مواد مغذی بدن را هم تامین میکند.

شیرینی نارگیلی رژیمی

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : 3 عدد

پودر قند : 150 گرم

پودر نارگیل : 120 گرم

آرد گندم : یک قاشق غذاخوری

وانیل :یک چهارم قاشق چای خوری

پودر پسته برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه

بعد از تهیه مواد اولیه برای شروع سفیده تخم مرغ را جدا کنید و با همزن برقی به قدری هم بزنید تا پف کرده و یکدست شود. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید زرده و سفیده تخم مرغ با هم ترکیب شوند.

سپس پودر شکر رژیمی را کم کم اضافه نموده و هم میزنیم تا کشدار شود، بعد از آن آرد را اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم تا یکدست شود.

سپس وانیل و پودر نارگیل را اضافه نموده و به صورت دستی هم می زنیم تا مواد اولیه شیرینی نارگیلی رژیمی ما آماده شود.

سینی فر خود را با کاغذ روغنی آماده کنید و مایه شیرینی را روی آن بریزید. فر را روی درجه 160 تا 180 درجه (بستگی به فر شما دارد که چقدر داغ می شود) قرار دهید و سینی شیرینی ها را بگذارید داخل فر. حدود 10 الی 12 دقیقه داخل فر بماند تا زمانی که روی شیرینی ها طلایی شود و عطر شیرینی ها درآمده باشد. سپس فر را خاموش کنید و اجازه دهید شیرینی ها حدود 5 دقیقه ی دیگر داخل فر بمانند و بعد میتواند از فر خارج کنید.

توجه: شیرینی های کم کالری یا محصولات رژیمی از مواد اولیه مناسب و مرغوب تهیه می شوند که مصرف روزانه و طولانی مدت آن هیچ گونه اثر منفی بر بدن نخواهد داشت. در مرحله دوم، شیرینی های رژیمی می توانند گزینه ای عالی برای کلوچه های صبحانه، میان وعده های عالی در اواخر شب و حتی یک جایگزین قابل قبول برای ناهار باشند.

نکات مهم استفاده از شیرینی در رژیم غذایی

خوردن شیرینی اصول و قواعدی دارد. به خصوص اینکه شیرینی در میان وعده و تغذیه کودکان در مدرسه یا میان وعده یا خوردن دسر در وعده غذایی بسیار رایج است و به دلیل ارزش غذایی بالا تمایل افراد به شیرینی بیشتر است.
رعایت فاصله زمانی بین غذا و شیرینی ضروری است. عادت بدی به نام دسر یا دسر شیرین از جوامع غربی معرفی شده است که دلیل تخلیه زودهنگام معده است. یعنی وقتی شیرینی می خورید به دلیل میل زیادی که جگر به شیرینی دارد هر جا که باشد جذبش می کند.