خواص و مضرات پنیر برای آقایان کمی متفاوت تر میباشد. با اینکه مصرف پنیر برای بسیاری از جمله خانم های باردار مفید است اما  میتواند بر میل جنسی آقایان تاثیر منفی بگذارد به همین علت توصیه میشود از پنیر تا حد امکان بخصوص پنیر خالی استفاده نکنند. عوامل دیگری مثل استرس، کمبود آب بدن و کمبود خواب هم به اندازه پنیر قوای جنسی را مختل میکند. همچنین مصرف بیش از اندازه پنیر به دلیل وجود ترامین در آن انسان را کند ذهن میکند به همین دلیل همواره توصیه میشود که پنیر با گردو مصرف شود.

آقایان از مصرف پنیر خودداری کنید

آقایان از مصرف پنیر خودداری کنید

رابطه پنیر و میل جنسی?

تستوسترون یکی از مهمترین عوامل برای برقراری رابطه جنسی هم میان مردان و هم میان زنان است اما متاسفانه پنیر می تواند بر آن تاثیر منفی بگذارد. بدین ترتیب که اگر هفته ای بیش از ۵ مرتبه پنیر مصرف کنید سطح تستوسترون شما کاهش می یابد. پنیر شامل آنزیمی است که تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند. مراقب این مواد در یخچال تان نیز باشید: ماست، شکلات و الکل.

متاسفانه بسیاری از مردان نمی دانند مشکل عدم تحمل لبنیات را دارند.بنابراین به خوردن آنها ادامه می دهند که در نتیجه تاثیر منفی روی میل جنسی شان می گذارد.محدود کردن مصرف لبنیات می تواند از این تاثیر منفی که مسلما میل جنسی مردان را می کشد پیشگیری کند.

مضرات پنیر

پنیر می‌تواند حاوی چرک از عفونت مثانه‌ی گاو باشد

شیوه‌های نادرست تولید باعث می‌شود پنیر یک انتخاب ناسالم باشد. با آن‌ها [گاوها] مانند دستگاه‌های تولید شیر رفتار می‌شود و به صورت ژنتیکی دستکاری می‌شوند و پر از آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌هایی هستند که موجب تولید شیر بیش‌تر می‌شوند. در حالی که گاوها در مزارع کارخانه‌ها رنج می‌برند، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر در افرادی که شیر می‌خورند، افزایش می‌یابد. ”

پنیر می‌تواند سبب بروز بیماری قلبی و دیابت شود

مطابق با نظر کمیته‌ی پزشکان برای پزشکی مسئولانه، “یک چهارم از یک پیتزا معمولی پنیر (۳۰ سانتی) حاوی حدود ۱۳ گرم چربی، از جمله ۶ گرم چربی اشباع‌شده و ۲۷ میلی‌گرم کلسترول است.” و همه‌ی این‌ها سبب بالا بودن کالری این ماده‌ی خوراکی و در نتیجه افزایش وزن می‌شوند. مصرف بیش از حد پنیر می‌تواند به بیماری‌های دیگری هم منجر شود.

افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون

پنیر، به ویژه انواع سخت آن، معمولا کالری و نمک زیادی دارد و مصرف منظم آن می‌تواند منجر به افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون شود. اگر می‌خواهید وزن‌تان را کنترل کنید یا قبلا یک اختلال قلبی داشته‌اید، باید میزان مصرف پنیرتان را محدود کنید. پنیرهای نرم در مقایسه با پنیرهای سخت، کالری و نمک کم‌تری دارند و به همین دلیل گزینه‌ی سالم‌تری برای مصرف هستند.

پنیر حاوی چربی اشباع است

طبق یک مقاله که در سال ۲۰۱۰ توسط نیویورک تایمز منتشر شد، پیتزای دومینو با ۴۰ درصد پنیر بیش‌تر، حاوی حدود ۲/۳ مقدار مصرف روزانه‌ی توصیه‌شده از چربی اشباع (آن هم فقط در یک تکه) است! با این همه رستوران و شرکت‌های پنیر فرآوری‌شده که محصولات پر از چربی تولید می‌کنند، عجیب نیست که ایالات متحده دارای مشکل همه‌گیر چاقی است.

بسیاری از پنیرها با استفاده از آنزیم معده‌ی حیوان ساخته می شوند

پنیر را می توان با رنت تولید کرد که از آنزیمی که از پوشش معده‌ی گوساله گرفته شده، تولید می‌شود. شما می‌توانید پنیرهایی را که برچسب گیاهخواری دارند، پیدا کنید، در غیر این صورت احتمالا حاوی رنت هستند. به گفته‌ی انجمن گیاهخواران، “منبع سنتی رنت معده‌ی گوساله‌های تازه متولد‌شده است. پنیرهای گیاهی با استفاده از رنت منابع قارچی / باکتریایی یا میکرو ارگانیسم‌های به لحاظ ژنتیکی اصلاح‌شده تولید می‌شوند. ”