خیلی وقتا ، ممکن است به صورت ناخودآگاه یک ماده خوراکی به ذهنتان برسد و دهانتان پر از آب شود، یعنی فکر کردن به آن خوراکی شما را دچار دل ضعفه کند و ناخودآگاه آن را بخواهید، این دست شما نیست بدنتان به آن خوراکی احتیاج دارد. درست مثل ویار خانمهای باردار، که ویار هم دست خودشان نیست.

هوس هایی غذایی چه چیزی درباره ی سلامتی میگویند؟!

هوس هایی غذایی چه چیزی درباره ی سلامتی میگویند؟!

هر هوس نشان دهنده چیست؟!

شماهم ممکن است در حال حاضر هوس یک ماده غذایی را بکنید و به هرکاری دست بزنید تا آنروز آن ماده غذایی را مصرف کنید. باخوردن آن به سلامتی خودتان کمک کرده اید چون بدنتان یک ویتامین را کم داشته، که آن ویتامین یا ماده معدنی در آن خوراکی که شما هوس کردید پیدا می شود.
برای همین این هوس غذایی دست خودتان نیست و بدنتان شما را مجبور به خوردن آن می کند.
پس این هوس های غذایی را جدی بگیرید و هرچیزی را که بیشتر دوست دارید مصرف کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد.

۱- آب:

اگر ناگهان و به طور یکدفعه تقاضای آب دارید، با اینکه شاید قبلش تشنگی تان برطرف شده است، شما ممکن است در معرض بیماری دیابت باشید و احتمال دیابت زیاد است.

۲- گوشت:

اگر هوس شدید گوشت دارید و میلتان به خوردن گوشت زیاد است، شما کمبود ویتامین B12 و همین طور کمبود ماده معدنی، آهن را دارید.

۳- نوشابه:

نوشابه یک نوشیدنی خوشمزه و اما پرخطر است، اگر میل و علاقه ی شدیدی به خوردن نوشابه دارید، احتمال بدن شما دچار کمبود کلسیم است.

۴- شکلات:

شکلات یک خوراکی بسیار خوشمزه است و اگر میل بدنتان به خوردن شکلات است، احتمالا بدنتان دچار کمبود منیزیم است.

۵- تنقلات شور:

میل به این ماده غذایی نشان دهنده ی اختلالات هورمونی در بدن شماست.

۶- چای یا قهوه:

قهوه و چای دو نوشیدنی حاوی کافئین هستند که موجب شادابی بدن می شوند، اگر میل شدید به خوردن این دوماده دارید احتمالا دچار کمبود خواب و استرس زیاد هستید.

۷- غذاهای ترش:

ترشی جات جز خواکی هاست که بزاق دهان را ترشح می کند و آب دهان ناخودآگاه با گفتنش راه می افتد. اگر میل شدید به خوردن این خوراکی ها دارید، به احتمال خیلی زیاد دچار مشکلات کبدی هستید.

۸- شیرینی جات:

تقریبا همه افراد عاشق شیرینی و شیرینی جات هستند، اگر به شیرینی جات علاقه دارید احتمالا کمبود خواب دارید و سروتونین بدنتان کم است.

۵ روش کاهش هوس غذایی

5راه کاهش هوس غذایی

5راه کاهش هوس غذایی

 

۱- کاهش استرس:

 

استرس می تواند روی سیستم اعصاب شما تاثیر بزارد و میل به خوردن غذا و یا نوع خاصی از غذا را افزایش دهد، شاید در اطراف خود دیده باشید، شخصی که دچار استرس و یا ناراحتی می شود ، پرخوری زیادی دارد.

۲- آب خوردن:

گاهی اوقات بدن دچار گیجی می شود و احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می کند، برای مبارزه با هوس های عجیب ، می توانید در روز آب زیادی بنوشید.

۳- خواب کافی:

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، خیلی از هوس های غذایی به دلیل نداشتن خواب کافی و استرس زیاد می باشد، پس به طور کافی استراحت در شبانه روز داشته باشید.

۴- جذب پروتئین:

اگر بدن به طور طبیعی پروتئین جذب کند، هوس های غذایی اش کم می شود. پروتئین باعث احساس سیری طولانی مدت می شود.

۵- گرسنگی:

سعی کنید گرسنه نباشید! گشنه بودن بدن یکی از عواملی هست که بدنتان دنبال هوس های مختلف می رود.