اگر به خوردن شیرینی بامیه علاقه دارید، حتما بامیه دارچینی ترکی را امتحان نمایید. بامیه دارچینی یکی از خوش طعم ترین شیرینی های ترکیه است. این شیرینی خوشمزه معمولا در ماه رمضان پخت می شود و طعمی متفاوت و دلپذیر دارد. بامیه دارچینی ترکیه، علاوه بر طعم دارچینی که دارد، کمی بیشتر از بامیه معمولی سرخ می شود و بافت آن تردتر است. این بامیه خوشمزه روش تهیه بسیار ساده ای دارد، بنابراین به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بامیه متفاوت و خوشمزه با دارچین| بامیه به روش ترکی

بامیه متفاوت و خوشمزه با دارچین| بامیه به روش ترکی

روش تهیه ی بامیه دارچینی ترکی

در ادامه روش تهیه بامیه دارچینی ترکی را به شما آموزش خواهیم داد. اگر دوست دارید روش پخت این بامیه خوش طعم را یاد بگیرید. با استار بورس همراه باشید.

مواد لازم برای بامیه دارچینی ترکی:

  1. آرد 1.5 لیوان
  2. ماست 2 قاشق غذاخوری
  3. آب گرم 1 لیوان
  4. دارچین 1 قاشق غذاخوری سرخالی
  5. بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  6. نشاسته 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه:

  1. شکر 1.5 لیوان
  2. آب 1.5 لیوان
  3. لیمو 1 برش یا 1 قاشق غذاخوری

دستور پخت شربت بامیه:

برای تهیه شربت آب، شکر و لیمو را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوش آیند. وقتی جوش آمد، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه دیگر بجوشد و قوام بگیرد و بعد بگذارید کامل خنک شود.

دستور پخت بامیه دارچینی ترکی:

برای تهیه خمیر بامیه ابتدا ماست و آب را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس همه ی مواد خشک را الک نمایید و آن ها را به ماست و آب اضافه کنید و کاملا با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شوند. غلظت خمیر مشخص است و مانند بامیه های معمولی خمیر نباید سفت باشد و تقریبا مثل مایه ی کیک باید باشد. پس به آن آرد اضافه نزنید که خمیر سفت شود. نیم ساعت خمیر را در فضای آشپزخانه استراحت دهید، پس از نیم ساعت خمیر را در قیف بریزید. سپس روغن را درون تابه ای بریزید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن، خمیر را به صورت مارپیچ داخل روغن بریزید و بگذارید بامیه ها با حرارت تقریبا متوسط سرخ شوند، وقتی یک طرف آن ها سرخ شد، برگردانید تا طرف دیگر آن ها هم سرخ شود. سپس بامیه ها را بلافاصله داخل شربت خنک شده بیندازید و تقریبا 30-40 ثانیه صبر کنید تا شربت جذب بامیه ها شود و بعد آن ها را از شربت خارج کنید.

نکته برای تهیه بامیه دارچینی ترکی:

به جای قیف می توانید از کیسه های قیف یکبار مصرف استفاده کنید و سر آن را خیلی کم بچینید و از سری های قیف ساده یا بدون سری استفاده کنید.