نوشیدنی خوشمزه، خوشرنگ، آرام بخش و مفید برای کبد درست کن. اسطوخودوس یک گیاه ارزشمند و مفید است که گذشتگان از آن برای درمان انواع بیماری استفاده می کردند. مهمترین ویژگی اسطوخودوس خاصیت آرامش بخشی آن است، به همین دلیل در بسیاری از داروهای آرام بخش از عصاره ی این گیاه فوق العاده استفاده می کنند.

اسطوخودوس در درمان ضعف اعصاب موثر است و سبب تقویت عمومی بدن می شود. این گیاه در بهبود تهوع و سرگیجه، درمان تب، تنظیم ضربان قلب، تقویت حافظه و درمان زکام و مشکلات کبدی نقش بسزایی دارد و با بی خوابی مقابله می کند. گیاه اسطوخودوس عطر و طعم دلپذیری دارد، از این رو بسیاری از افراد از آن در آشپزی و تهیه ی غذا، دسر و شربت استفاده می کنند.

شربت اسطوخودوس یکی از خوشمزه ترین شربت هاست. با این شربت خاص و خوش طعم می توانید از مهمان هایتان در روز های داغ تابستان پذیرایی کنید. در ادامه روش تهیه ی این شربت فوق العاده به طور کامل برای شما عزیزان بیان شده است.

نوشیدنی آرامش بخش برای روزهای گرم سال

نوشیدنی آرامش بخش برای روزهای گرم سال

روش تهیه ی شربت اسطوخودوس

مواد لازم:

  1. عرق اسطوخودوس 2 پیمانه
  2. شکر یا عسل نصف پیمانه
  3. عصاره لیموترش آبدار تازه دو عدد
  4. گل خشک اسطوخودوس 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

عرق اسطوخودوس، عسل یا شکر و گل خشک را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا بجوش آید. پس از به جوش آمدن شعله گاز را خاموش کنید و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید این مخلوط کمی به همان حالت بماند تا دم بکشد و رنگ پس دهد. پس از آن صبر کنید کاملا خنک شود.

سپس آن را در یخچال قرار دهید. هنگام سرو شربت، عصاره لیموترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. می توانید با یخ، برش لیمو ترش و گل خشک اسطوخودوس این شربت خوشمزه را تزیین نمایید.

نکته:

از گلهای خشک گیاه اسطوخودوس می توانید برای تزیین انواع شربت ساده، سفید و رنگی استفاده کنید.

منبع: بیتوته