شکوفه های نارنج که به آن بهار نارنج می گویند، دارای عطر و طعم فوق العاده ای هستند. این شکوفه های زیبا علاوه بر داشتن عطر فوق العاده، خواص بسیاری دارند. شکوفه های بهار نارنج آرامش بخش هستند و هیجانات سیستم عصبی، استرس و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشند. این شکوفه ها در تنظیم ضربان قلب، تقویت معده، درمان اختلالات خواب، تقویت سیستم ایمنی و یبوست موثرند. از بهار نارنج در تهیه ی شربت، مربا، دسر و دمنوش استفاده می شود.

مربا خوش عطر و طعم با بهار نارنج

مربا خوش عطر و طعم با بهار نارنج

روش تهیه ی مربا بهار نارنج

در این مطلب قصد داریم روش تهیه ی مربای بهار نارنج را به شما آموزش دهیم. اگر به خوردن این مربای خوش عطر و طعم علاقه دارید، با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه مربا بهار نارنج

  1. بهار نارنج دو لیوان
  2. شکر یک و نیم لیوان
  3. آب دو لیوان
  4. آب لیمو یک قاشق غذا خوری
  5. عرق بهار نارنج به مقدار لازم

طرز تهیه مربا بهار نارنج

بهار نارنج را در آب ریخته و روی حرارت گذاشته تا جوش آید. پس از اینکه چند دقیقه جوشید، حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس شکوفه های بهار نارنج را از آب خارج کنید و فشار دهید تا آبش گرفته شود. مجددا بهار نارنج را در آب گرم ریخته و مدتی بگذارید تا بماند و دوباره آب آن را عوض کنید. پنج بار این کار را تکرار نمایید و روی آن آب ریخته و به مدت یک شبانه روز اجازه دهید تا بماند. تکرار این مراحل برای گرفتن تلخی بهار نارنج است. پس از انجام این مراحل مانند سایر مرباها اقدام به پخت این مربا کنید. آب، شکر و بهارنارنج را روی حرارت بگذارید و وقتی که جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید تا بهار نارنج ها پخته و نرم شوند و گلبرگ ها کاملا شیشه ای و شفاف شوند. سپس آبلیمو و عرق بهار نارنج را اضافه کنید. پس از گذشت مدتی، شربت که قوام آمد، شعله را خاموش کنید. اگر به بهار نارنج تازه دسترسی ندارید از بهار نارنج خشک شده هم می توانید استفاده کنید. تنها فرق آن این است که قبل از تهیه مربا، بهار نارنج های خشک را در آب خیس کنید و وقتی گلبرگ ها نرم شد و از هم باز شد، بقیه مراحل را مانند توضیحات بالا انجام دهید.