ژل آلوورا مراقبت کننده ای جادویی برای جوانی و پوست شماست.اگر بدانید چه خاصیت ها و کاربردهای زیادی دارد هیچوقت وجودش را از خانه تان کم نمی

کنید.

عصاره برگ آلوورا مرهم خوبی برای جای سوختگی و روشی سریع تر از روش های دیگر برای درمان زخم های کوچک است و به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی و دارا بودن ویتامین ها و موادمعدنی می تواند برای اگزما و برخی بیماری های پوستی التیام بخش باشد.

مقصودم نیز از این مطلب معرفی ۱۰کاربرد مفید ژل آلوورا برای سلامت بدن شماست:

۱.آلوورا،یک آرایش پاک کن عالی

1 1

توصیه ام به بانوان سرزمینم این است که حتما قبل از خوابیدن آرایش خودرا پاک کنند،اما اکثر پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و باعث خشک شدن پوست شما می شوند بهتر است با یک تکه پنبه ی آغشته به ژل آلوورا آرایش خود را پاک کنید که روشی ساده و مؤثر می باشد.

۲.آلوورا جایگزین کرم های اصلاح

   2 2

آلوورا خاصیت آنتی باکتریایی دارد و قادر به ایجاد سطحی لغزنده برروی پوست شماست این ژل حس یک اصلاح خوب را برای شما به ارمغان  آورده و باعث مرطوب ماندن پوستتان بعد از اصلاح نیز می شود.شما میتوانید ژل آلوورا را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا از ترکیب آن با مواد طبیعی دیگر نیز بهره مند شوید،ترکیب پیشنهادی من به شما این است که یک سوم پیمانه ژل آلوورا با یک چهارم پیمانه صابون، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک چهارم پیمانه آب گرم، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و ۵ قطره روغن اکالیپتوس را در یک ظرف مخلوط کرده و قبل از مصرف آن را خوب تکان دهید. مدت سالم ماندن این ترکیب به مدت شش ماه در یخچال می باشد.

۳.آلوورا ماده ای تسکین بخش:

    3 3

وقتی عصاره برگ آلوورا را جدا کردید آن را در جایخی ریخته و داخل فریزر منزلتان قرار دهید و بعد از قرار گرفتن در مقابل نورخورشد و آفتاب سوختگی یا مورد نیش زدگی توسط حشرات و حتی پسوریازیس می توانید از آن بهره مند شوید.

۴.آلوورا برای شستشوی صورت

4 4

افرادی که پوستشان حساس است می توانند به وسیله ترکیب یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا با یک قاشق چایخوری شیربادام و یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه ژل شستشویی خانگی مناسب پوست خود را درست کرده و از آن استفاده کنند و اما اگر به ماده ضدپیری احتیاج دارید یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل طبیعی مخلوط کرده و صورت خود را با آن ماساژ دهید و شاهد تأثیرات جادویی آن باشید.

۵.آلوورا به عنوان لایه برداری پوست

5 5

برگ آلوورا دارای ژلی مناسب برای تهیه اسکراب های خانگی می باشد،زیرا به نرم تر شدن پوست و اکسیژن رسانی سلول های پوستی کمک می کند؛بنابراین می توانید یک دوم پیمانه ژل آلوورا را با کمی شکر قهوه ای یا جوش شیرین ترکیب کنید و روی پوست خود قرار داده و سپس دوش بگیرید.

۶.آلوورا نابود کننده بوی بد دهان

  6 6

برای خلاص شدن از بوی بد دهانتان می توانید یک چهارم پیمانه ژل آلوورا را در یک دوم پیمانه آب ترکیب کنید و بنوشید؛زیرا آلوورا دارای ترکیبات ضدالتهابی است.

۷.آلوورا به عنوان کرم شب

   7 7

اگر خواهان صورتی زیبا و پوستی شاداب هستید می توانید ژل آلوورا را با کمی خیار و نصف سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و صاحب یک ماسک فوق العاده برای شب شوید.

۸.آلوورا جایگزین ژل ابرو:

  8 8

برای داشتن ابروهای پرپشت می توانید از ژل آلوورا استفاده کنید یا آن را با روغن کرچک ترکیب کرده و به ابروهای خود بزنید این ترکیب برای رشد ابروهایتان تأثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

۹.آلوورا،درمان پاهای خشک و ترک خورده:

9 9

کف پاهایتان همیشه زبر است یا پاشنه هایتان ترک خورده،راهکارهای زیادی امتحان کرده،اما به نتیجه مطلوبتان نرسیده اید،یک بار هم با آلوورا به سراغ پاهایتان بروید و از ترکیب یک دوم پیمانه جوی دوسر،یک دوم پیمانه آرد ذرت،چهار قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یک دوم پیمانه لوسیون بدن استفاده کنید و آن را به پاهای خود مالیده و بگذارید ۱۰دقیقه بماند،سپس با آب گرم بشویید.

۱۰.آلوورا به عنوان ضدعفونی کننده دست:

10 10

ترکیب یک چهارم پیمانه الکل که قادر به مبارزه با میکروب هاست با یک دوم پیمانه ژل آلوورا که تسکین دهنده پوست است می تواند به همراه ۲۰قطره روغن دلخواه به یک ضدعفونی دست بسیار عالی تبدیل شود.