سریال پرطرفدار مختارنامه که بعد از اولین پخش، هر سال ماه محرم و صفر از چند شبکه ی تلوزیونی پخش میشود و در سالهای اخیر انتقادات زیادی از صدا و سیما برای این پخش هر ساله مختارنامه شده است و بسیاری از افراد در فضای مجازی با این موضوع شوخی های زیادی کرده و میکنند. حالا همه کنجکاویم بدانیم که امسال هم پخش خواهد شد یا خیرصدا و سیما محتوای جدیدی برای ارائه دارد؟ به احتمال زیاد صدا و سیما به دنبال تولید محتوای جدید و عوض کردن این تکرار است اما در مورد پخش مختار چیزی اعلام نکرده است.

فهرست دسترسی سریع

احتمال میرود پخش سریال مختارنامه از اواخر تیر 1402 یا اوایل مرداد از شبکه ی آی فیلم آغاز شود و پخش این سریال از شبکه ای دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

 

درباره ی مختارنامه

مختارنامه یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال ۱٣٨٣ آغاز شد و در سال ۱۳۸٨ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده‌است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.