متخصصان معتقدند که مصرف بعضی از مواد غذایی سبب ایجاد مشکلات گوارشی و ناراحتی معده در افراد می‌شود. بر اساس گفته‌های متخصصان مشکلات گوارشی و ناراحتی معده ممکن است ناشی از مصرف برخی از مواد غذایی باشد. اگر هر فردی شناخت دقیقی از بدنش ندارد بهتر است هنگامی که آن ماده غذایی را مصرف می‌کند واکنش بدن خود را مشاهده نماید.

خوراکی‌هایی که باعث ایجاد معده درد و سوزش در آن می‌شوند عبارتند از

-دونات و هله حوله‌های چرب و سرخ شده که این مصرف این مواد باعث می‌شود که حال معده بدتر شود. مصرف چربی‌های ترانس و اشباع شده و همچنین چربی امگا ۶ باعث آسیب به معده می‌گردد

اگر در رژیم غذایی خود غذاهای بسته‌بندی چرب استفاده می‌کنید و همچنین لبنیات پرچرب مصرف می‌کنید و نمی‌توانید خوراکی‌های سرخ شده مثل دونات و سیب زمینی سرخ شده را از رژیم تان هضم نمایید می‌توان گفت که باید منتظر بدتر شدن حال معده تان باشید.

-گوشت‌های فرآوری شده علاوه بر اینکه حاوی نگهدارنده‌های پرضرر هستند بسیار پرکالری و چرب می‌باشند و هضم آنها در معده شما انرژی زیادی را می‌گیرند.

درد معده

درد معده

اگر دچار اسپاسم معده و یا سوزش سر دل هستید گوشت های فراوری شده مثل سوسیس و کالباس را مصرف نکنید.

-از دیگر خوراکی‌هایی که باعث معده درد و سوزش معده می‌شود می‌توان به لبنیات اشاره کرد.  بعید نیست دستگاه گوارش شما تحمل لاکتوز را نداشته باشد پس لازم است از امروز شیر بدون لاکتوز را جایگزین شیر معمولی کنید و تاثیر آن را در مشکل معده خود ببینید.

– عامل دیگری که می‌توان گفت باعث ایجاد معده درد و سوزش آن می‌شود سیر است. اگر در هر وعده غذایی خود سیر استفاده می‌کنید شاید بدن شما توان هضم فیبر موجود در سیر به نام فروکتان را ندارد و با مصرف آن دچار اختلال در گوارش خواهید شد.

-همچنین موادی مانند گندم، جو، عدس، پیاز و حبوبات که دارای فروکتوز می‌باشند در برخی از افراد مصرف آن ها سبب مشکلات گوارشی می گردد.