در این مطلب از سایت استار بورس تصمیم داریم روش تهیه ی یک دلمه گیاهی بسیار خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. این دلمه ی خوش طعم با نخود، کرفس، گشنیز، جعفری و فلفل دلمه ای درست می شود و سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. فلفل دلمه ی موجود در این غذا به کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی، سلامت پوست، کاهش وزن و افزایش قدرت باروری در آقایان کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان و حملات قلبی را کاهش می دهد.

دلمه ی گیاهی خوشمزه با نخود | سرشار از پروتئین گیاهی

دلمه ی گیاهی خوشمزه با نخود | سرشار از پروتئین گیاهی

روش تهیه ی دلمه گیاهی

علاوه بر این، دلمه فلفل دلمه ای به دلیل داشتن نخود سرشار از پروتئین گیاهی می باشد و برای آن دسته از افراد که به دنبال یک غذای گیاهی حاوی پروتئین هستند، بسیار مناسب است. در ادامه روش تهیه ی این دلمه ی بسیار خوشمزه به طور کامل شرح داده شده است.

مواد لازم برای تهیه ی دلمه نخود و سبزیجات:

نخود آشی 1/2 پیمانه
پیاز متوسط 1 عدد
جعفری خردشده 1 قاشق سوپ خوری
گشنیز خردشده 1 قاشق سوپ خوری
کرفس 3 ساقه
فلفل دلمه‌ای کوچک 3 عدد

مواد لازم برای تهیه ی سس:

سرکه 4 قاشق سوپ خوری
روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ی دلمه ی نخود و سبزیجات:

پیاز را پوست بگیرید، بشویید و نگینی خرد کنید. کرفس را هم نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. نخود را آبپز نمایید و سپس آبکش کنید. حالا همه مواد را در کاسه ای ریخته و جعفری و گشنیز خردشده را به آن ها اضافه کنید. برای مزه‌دار کردن دلمه مقداری سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل را به دلخواه به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید. بهتر است با یک قاشق چایخوری شکر تیزی سرکه گرفته شود. داخل فلفل دلمه را خالی و با مواد پر کنید. برای مدتی فلفل را با کمی آب روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شوند. پس از آن دلمه نخود و سبزیجات آماده است می توانید آن را سرو کنید.

یک مدل دیگر:

ترکیب سرکه سیب، فلفل سیاه و کمی روغن سبوس برنج طعم متفاوتی به این دلمه گیاهی‌ می‌دهد.