روشن کردن لب های تیره و کبود فقط با یک ماسک فوق العاده خانگی. هیچ چیز بیشتر از لب های سالم و به رنگ روشن و صورتی نمیتواند در زیبایی و شادابی چهره شما تاثیر گذار باشد پس اگر لب های طبیعیتان به هر دلیلی زیبایی رنگ خود را از دست داده و یا لکه های تیره دارد با ما همراه باشید تا روش خانگی روشن کردن لب را یاد بگیرید. لازم به ذکر است که تیرگی لب بیماری به حساب نمی آید و چیز نگران کننده ای نیست و معمولا به دلیل مصرف دخانیات، کم آبی بدن یا حساسیت به رژ لب یا خمیر دندان و… به وجود می آید.

روشن کردن رنگ لب به روش طبیعی?

روشن کردن رنگ لب به روش طبیعی?

مواد لازم و روش تهیه ی ماسک روشن کننده لب

به مقدار مساوی شکر،عسل و روغن بادام بردارید و آنها را باهم مخلوط کنید. این ترکیب را روی لبهایتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید. روغن بادام لبهایتان را مرطوب میکند. شکر کار لایه برداری لب را انجام میدهد و عسل تیرگی لب ها را از بین برده و رنگ طبیعی لب ها را باز میگرداند و این ماسک باعث زیبا شدن لب هایتان میشود.در ادامه چند روش خانگی دیگر روشن کردن رنگ لب را هم برایتان قرار داده ایم.

روش های روشن کردن رنگ لب

روشن کردن رنگ لب با زردچوبه

بر اساس تحقیقی که در سال 2010 انجام شده، زردچوبه نیز دارای خواصی است که از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. مواد زیر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

یک قاشق سوپ خوری شیر

 زردچوبه؛ به میزانی که با ترکیب شیر خمیری یکدست بسازد.

سر انگشت‌های خود را با آب، کمی مرطوب کنید، سپس خمیر به دست آمده را روی لب‌های خود بمالید. پس از گذشت پنج دقیقه، لب‌های خود را به آرامی و با آب سرد بشویید. پس از خشک کردن لب‌ها از مرطوب کننده استفاده کنید تکرار این کار به تیرگی لب کمک می کند.

زیبا کردن لب ها با لیمو ترش

لیمو ترش نیز یکی از مرکباتی است که دارای خواص بازدارنده‌ تولید ملانین است. مواد زیر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

  •  یک و نیم قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه
  • یک قاشق چایخوری عسل
  •  یک قاشق چایخوری گلیسرین

پیش از خواب مقداری از این ترکیب را به آرامی روی لب‌هایتان قرار دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

آبرسانی لب با خیار

نیمی از یک خیار را در مخلوط کن بریزید؛ سپس آب خیار به دست آمده را در یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس با استفاده از پنبه توپی به آرامی، آب خیار را روی لب‌هایتان بمالید. پس از گذشت سی دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

اسکراب لب با پایه توت فرنگی

پنج عدد توت فرنگی متوسط را له کرده و با دو قاشق چایخوری جوش شیرین (تا حد خمیر شدن) مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را پیش از خواب روی لب‌هایتان قرار دهید. صبح روز بعد لب‌های خود را با آب سرد بشویید.

خوشرنگ شدن لب ها با چغندر

چغندر را با استفاده از غذاساز یا مخلوط‌کن پوره کنید. دو بار در هفته مقداری پوره چغندر را روی لب‌هایتان قرار دهید، برای پنج تا ده دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. پس از تمیز و خشک شدن، روی لب‌هایتان یک لایه نازک وازلین بمالید.